چرا باید بیمه مسافرتی برای سفر تهیه کنیم

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مسافرت رفتن هر چند در بیشتر مواقع بسیار خوشایند است و همه ما برای شروع سفر به کشورهای دیگر و لذت های وصف نشدنی گردش و تفریح و دیدن فرهنگ های مختلف و طبیعت زیبای این کره خاکی لحظه شماری می کنیم، اما وقتی موضوع تهیه مقدمات سفر پیش می آید باید به نکته های ظریفی توجه داشته باشیم تا هم سفر را برای خودمان و همراهان خوشایند و لذت بخش کرده و کاری کنیم که سفر با آرامش حدبیشتری شروع شده و به اتمام برسد.

چرا باید بیمه مسافرتی برای سفر تهیه کنیم

حال با توجه به اینکه مسافرت فرآیندی است که ما در آن به مناطق عمدتاً ناشناخته سفر می کنیم که آشنایی کمی با شرایط داریم و قرار است که تجربیات و فعالیت های جدیدی داشته باشیم. این فعالیت ها گاهی با خطر همراه هستند و یا اینکه خوردن غذاها و خوراکی های محلی کشورهای مختلف بعلاوه شرایط آب و هوایی جدیدی که تجربه خواهیم کرد، امکان آسیب بدنی و بروز برخی از بیماری ها را افزایش می دهند. همچنین در فرآیند سفر ما مدارک و وسایلی را با خود حمل می کنیم که اگر به آن ها آسیبی وارد شود گاهی ممکن است سفر را تحت الشعاع خود قرار دهند. همچنین بر هم خوردن زمان بندی سفر از جمله تأخیر در پروازها هم می تواند احتیاج به خرید های ضروری یا اسکان اضطراری در بین راه را افزایش دهد.

حال برای این خطرات چه برنامه ای باید داشته باشید؟

اگر فکر می کنید که می توانید با به همراه بردن پول نقد برای خود و همراهان اطمینان خاطر ایجاد کنید که سخت در اشتباه هستید. چرا که اولاً نمی دانید که چقدر پول برای اتفاقات غیرمنتظره احتیاج خواهید داشت، دوم اینکه برای خروج ارز باید به مسائل قانونی و هزینه های تبدیل ریال به ارز را هم در نظر بگیرید. و در نهایت اینکه همراه بردن پول کاغذی، خطر سرقت پول شما را هم افزایش می دهد.

بنابراین بهترین گزینه برای روبرو شدن با این ریسک ها و چلوگیری از استرس به هنگام وقوع مسائل در طول سفر خرید بیمه مسافرتی هست. هر چند که در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عضو پیمان شنگن وقتی که برای دریافت ویزا اقدام می کنید، از شما بیمه مسافرتی برای طول سفر مطالبه می کنند، در سایر مسافرت ها هم ضروری است که قبل از سفر به فکر خرید بیمه مسافرتی باشید. کافی است که بهترین بیمه مسافرتی را با شرایط مناسب انتخاب کرده و با پرداخت مبلغی بسیار اندک نسبت به هزینه های معمول سفر، همه همراهان را تحت پوشش قرار دهید.

بیمه مسافرتی معمولاً به مدت زمانی که شما درخواست می دهید صادر می شود که بهتر است حداقل به مدت زمانی که برای سفر در نظر گرفته اید باشد. ضمن اینکه فاکتور سن و مقصد سفر شما هم در میزان حق بیمه ای که پرداخت خواهید کرد تأثیر گذار است.

بیمه مسافرتی چه کمکی می کند؟

در صورتی که بیماری یا حادثه ای بروز کند که منجر به هزینه پزشکی برای شخص در طول مسافرت شود، بیمه مسافرتی خسارت را پرداخت خواهند کرد. البته برخی از شرکت ها مثل بیمه سامان خسارت را در همان کشور مقصد تقبل می کنند که گزینه خوبی است.

پوشش های دیگری مثل فوریت های دندانپزشکی، هزینه خرید های اضطراری به دلیل تأخیر در پروازها و همچنین گم شدن وبلاگ بارسلونا ها هم جزو پوشش های بیمه مسافرتی هستند که طبق شرایط بیمه نامه پرداخت خواهند شد.

شما باید بدانید که بیمه مسافرتی را حتماً باید قبل از خروج از کشور تهیه کرد. و با توجه به اینکه امکان دارد در روزهای آخر قبل از مسافرت زمان بندی شما کمی شلوغ باشد، حتماً زودتر به فکر خرید بیمه مسافرتی باشید. برای اطلاع از شرایط و قیمت بیمه مسافرتی برای سفر خود می توانید به کنندگی بیمه مسافرتی سامان یا وب سایت خرید اینترنتی بیمه مسافرتی مراجعه نمایید.

منبع: چمدان

به "چرا باید بیمه مسافرتی برای سفر تهیه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید بیمه مسافرتی برای سفر تهیه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید