کدو سبز در طب سنتی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، در طب سنتی کدو سبز دارای طبع سرد است، کدو سبز خواصی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

کدو سبز در طب سنتی

خواص کدو سبز از نظر طب سنتی

در طب سنتی، اعتقاد بر این است که کدو سبز مانند سایر کدوها، طبع سرد و تری دارد و به همین علت زیره، نعناع، نمک، روغن زیتون، فلفل، خردل و آبغوره، جزو مصلحات این صیفی آبدار و کم کالری محسوب می شوند.

یکی از مهم ترین خواص کدو سبز، ملین و مدر بودن آن است.

از این رو مصرف آن به صورت خام یا بخارپز به افراد مبتلا به یبوست توصیه می گردد.

کدو سبز، آب فراوانی دارد و برای برطرف تشنگی و باز کردن انسداد عروق هم می تواند مفید باشد.

متخصصان طب سنتی توصیه می نمایند افرادی که مزاج گرم دارند، آن را با آبغوره یا سرکه و افرادی که مزاج سرد دارند، آن را با زیره سیاه و ادویه های گرم میل نمایند.

پوست کدو سبز می تواند در کاهش قند و تنظیم چربی خون موثر باشد، به همین علت قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه افراد مبتلا به دیابت توصیه می گردد.

این روزها که فصل ترشی انداختن است، می توانید از کدو سبز هم برای تهیه ترشی های خانگی بهره ببرید زیرا مصرف ترشی کدو سبز می تواند باعث هضم بهتر غذا گردد.

کدوی سبز بخارپز یا پخته با ماش و نخود و روغن بادام، برای رطوبت بخشیدن به بدن و تسکین حرارت کبد بسیار مفید است، اما افراط در مصرف کدو هم توصیه نمی گردد.

زیاده روی در مصرف کدو به افرادی با مزاج های سرد توصیه نمی گردد زیرا می تواند باعث فراوری بلغم و سودا در بدن آنها گردد و عوارضی مانند نفخ، قولنج و بی اشتهایی داشته باشد.

افراد سردمزاج می توانند برای بهره بردن از خاصیت کدو، انواع پخته آن را در ماست رنده نمایند و کمی خردل، سیر، نمک و نعناع به این ترکیب اضافه و مصرف نمایند.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "کدو سبز در طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدو سبز در طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید