10 نکته که باید در سفر به کیپ تاون بدانید!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سفر به کیپ تاون

سفر به هر شهر نکات خاص خودش را دارد که اگر آن ها را بدانید سفری لذت بخش و بدون دغدغه را پشت سر می گذارید. تا به حال به این فکر نموده اید که راهی آفریقای جنوبی شوید و یکی از مجذوب کننده ترین کشورهای جهان را از نزدیک ببینید؟ یکی از پربازدیدترین شهرهای گردشگری در جهان کیپ تاون در آفریقای جنوبی است که می خواهیم در این پست درباره بایدها و نبایدهای سفر به کیپ تاون حرف بزنیم. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

10 نکته که باید در سفر به کیپ تاون بدانید!

1- در بازارهای خیابانی اولین قیمت پیشنهاد شده را قبول نکنید

اگر در بازارهای خیابانی در پی خرید سوغاتی یا هدیه هستید خود را برای تخفیف های حسابی آماده کنید. اولین قیمتی که فروشنده می گوید هیچ وقت قیمت واقعی نیست. هر چقدر هم که فروشنده متعجب به نظر برسد باز هم قیمت پایینی را پیشنهاد دهید چون در این بازارها برای خرید سوغاتی می توانید حتی تا 50 درصد تخفیف بگیرید.

2- بیشتر از دو دقیقه دوش نگیرید!

کیپ تاون در سال های اخیر خشکسالی بی سابقه ای را می گذراند و منابع آبی شهر کم است برای همین محدودیت های زیادی برای استفاده از آب وجود دارد. با اینکه مسئولان شهر امیدوارند باران های زمستانی سطح آب سد را به میزان قابل قبولی برساند اما واقعیت این است که اینجا آفریقاست و این شهر همواره با کمبود آب روبروست پس سعی کنید در سفر به کیپ تاون حواستان به منابع محدود آب باشد.

3- وقتی ماه کامل است به کوه Lions Head نروید

در سفر به کیپ تاون شاید این نکته را بارها و بارها بشنوید اما اگر تصادفا در هنگام ماه کامل به این شهر رفتید باید دور بالا رفتن از پربازدید ترین کوه شهر را خط بکشید! چون هزاران نفر از اهالی شهر در این روز به بالای کوه می فرایند و خیلی شلوغ است. به جای این کوه می توانید به کوه تیبل که درست در روبروی آن قرار گرفته است بروید و چشم اندازهای زیبای ماه و کوه مقابل را ببینید.

4- وسایل باارزش تان را در خودرو رها نکنید

مثل بیشتر شهرهای بزرگ جهان در شهر کیپ تاون هم جرم های زیادی اتفاق می افتد که گاهی روی صنعت گردشگری تاثیر می گذارد. مجرمان همواره در پی وسایل باارزش شما هستند و فرصت های مناسب برای سرقت را از دست نمی دهند. وسایلی مثل دوربین، پول نقد و جواهرات را در معرض دید قرار ندهید و هیچ وقت آن ها را در خودروی بدون سرنشین به امان خدا رها نکنید!

5- از محلی ها نپرسید که آیا زبان آفریقایی می دانند یا نه

آفریقای جنوبی 11 زبان رسمی دارد که زبان آفریقایی تنها یکی از آن هاست! اگر توقع داشته باشید که در این کشور فقط به یک زبان حرف زده گردد انگار که می خواهید تعداد زیادی از فرهنگ های مختلف فقط به یک زبان حرف بزنند! کمی درباره زبان شهری که می خواهید به آنجا بروید، بیشتر مطالعه کنید. در شهری مثل کیپ تاون بیشتر به زبان های خوسایی، آفریقایی و انگلیسی صحبت می گردد.

6- در هنگام استفاده از عابربانک ها از هیچ کسی یاری نخواهید

سارقان همواره عاشق عابربانک ها هستند! در هنگام در خواست یاری می توانند در کسری از ثانیه خودشان را به شما برسانند و با کارت تان پا به فرار بگذراند و تا شما دست به هر اقدامی بزنید ممکن است صدها یورو از حسابتان کم شد. حواستان باشد که از عابربانک های مکان های شلوغ استفاده نکنید و هیچ وقت از آدم هایی که در حال نزدیک شدن به عابربانک هستند یاری نخواهید.

7- توقع نداشته باشید که بتوانید در ساعت 10 صبح یک روز تابستانی بدون صف سوار تله کابین شوید

کیپ تاون در تابستان تبدیل به شهر شلوغی می گردد اگر می خواهید در این فصل به جاذبه های مهمی مثل جزیره روبن و یا کوه تیبل بروید بهتر است خودتان را برای ایستادن در صف های طولانی آماده کنید. با اینکه می توانید با خرید بلیط های آنلاین از دست تعدادی از این صف ها راحت شوید اما هیچ راه نجاتی از صف های طولانی تله کابین کوه تیبل وجود ندارد!

البته اگر آمادگی بدنی کافی دارید می توانید قید سوار شدن به تله کابین را بزنید و با پای پیاده به سمت قله بروید! اگر هم هدفتان کوهنوردی نیست می توانید این بازدید را به ساعت های عصر موکول کنید چون در آن وقت روز دیگر از شلوغی صبح خبری نیست!

8- هیچ وقت ته سیگار را از پنجره به بیرون پرتاب نکنید

در طول ماه های تابستان آتش سوزی های زیادی در مراتع و طبیعت کیپ تاون اتفاق می افتد. شرایط سخت آب و هوایی و بادهای قوی می توانند شرایط را برای آغاز آتش سوزی محیا نمایند. با اینکه برخی ها مخالف این هستند که پرت کردن ته سیگار از شیشه های ماشین به بیرون بتواند باعث آتش سوزی گردد اما تحقیقات نشان داده که این ممکن است!

9- در ساعت های پرترافیک به سمت فرودگاه نروید

ترافیک در این شهر کمی غیرقابل پیش بینی است اما تجربه نشان داده آخر هفته ها در هنگام صبح اگر به سمت مرکز شهر بروید حتما در ترافیک گیر می کنید و عصرها هم در خروجی شهر، ترافیک سنگینی برقرار است. متاسفانه فرودگاه هم در همین راستا قرار گرفته است پس اگر می خواهید بین ساعت های 4 تا 7 عصر به فرودگاه بروید حتما حواستان به این ترافیک باشد و ساعت ها زودتر راه بیفتید!

10- با رفتن به یک شهر کوچک نمی توانید ادعا کنید که آفریقای واقعی را دیده اید

ممکن است از سفر به کیپ تاون به خانه برگردید و با انتشار عکس خود به همراه یک کودک سیاه پوست، آفریقا گردی تان را به همه اعلام کنید اما آفریقا جایی است که برای گردش در آن باید دل به طبیعت بی نظیرش بسپارید و حیات وحش آن را از نزدیک ببینید. نمی توانید سوار بر یک مینی بوس که کولری خنک در آن روشن است به یکی از شهرهای نزدیک کیپ تاون بروید و بعد ادعا کنید که آفریقا را کاملا درک نموده اید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "10 نکته که باید در سفر به کیپ تاون بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته که باید در سفر به کیپ تاون بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید