رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران عنوان کرد؛ بیش از یک میلیون مبتلا به صرع در ایران، شیوع صرع در ایران 3 برابر اروپا و آمریکا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، پاکدامن گفت: شیوع صرع در ایران 3 تا 4 برابر اروپا و آمریکا و 2 تا 3 برابر کشور های پیشرفته است.

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران عنوان کرد؛ بیش از یک میلیون مبتلا به صرع در ایران، شیوع صرع در ایران 3 برابر اروپا و آمریکا

به گزارش خبرنگار ، رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران در نشست خبری پانزدهمین کنگره صرع ایران با اشاره آمار مبتلایان به صرع در ایران گفت: در ایران ابتلا به صرع در مردان و زنان تفاوتی ندارد و یک میلیون و 300 هزار مبتلا به صرع در ایران داریم که 400 هزار نفر مبتلا به صرع مقاوم هستند و شیوع صرع در ایران 3 تا 4 برابر اروپا و آمریکا و 2 تا 3 برابر کشور های پیشرفته است.

پاکدامن اضافه نمود: از نظر آماری با فراوری ژنریک دارو تفاوت قیمتی بالا بین داروی برند و ژنریک به وجود می آید.

وی ادامه داد: 15 میلیارد دلار هزینه تشخیص و درمان صرع می گردد و در اروپا هزینه داروی بیماران مبتلا به صرع 2600 یورو و در ایران حدود 60 دلار است.

رئیس پانزدهمین کنگره صرع گفت: به زودی یک داروی صرع که مشابه خارجی آن وارد کشور می گردد و به دلیل انتقال ارز واردات آن به کشور دچار مشکل شده بود، به فراوری داخل می رسد و نمونه ایرانی آن با قیمت بسیار کمتر از مشابه خارجی و با همان کیفیت وارد بازار می گردد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران عنوان کرد؛ بیش از یک میلیون مبتلا به صرع در ایران، شیوع صرع در ایران 3 برابر اروپا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران عنوان کرد؛ بیش از یک میلیون مبتلا به صرع در ایران، شیوع صرع در ایران 3 برابر اروپا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید