هوش مصنوعی

اپل واچ سری 9 در برابر اپل واچ اولترا 2؛ کدام ساعت بهتر است؟

روزی روزگاری ساعت ها فقط برای نشان دادن گذر زمان استفاده می شدند. اما با پیشرفت فناوری، ساعت های هوشمند به دست کاربران رسیدند که حالا همین ساعت ها هم روز به روز پیشرفته تر می شوند و کارهای متنوعی را انجام می دهند. اپل مدتی قبل در کنار گوشی های سری آیفون...

31 شهریور 1402

ارتش چین پادشاه خلبان ها را رو کرد!

زومیت نوشت: گروهی از پژوهشگران ارتش چین می گویند هوش مصنوعی توانسته است در نبرد هوایی نزدیک، خلبان انسانی را شکست دهد.

15 اسفند 1401

همزیستی بچه ها خردسال و ربات ها در کره جنوبی

کره جنوبی، در حال آزمودن ربات ها در پیش دبستانی ها است تا بچه ها را برای آینده ای با فناوری پیشرفته آماده کند.

14 دی 1400

3 چالش اصلی پیش روی حاکمیت دیجیتال

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، این روزها استفاده غیرمسئولانه از فناوری که جوامع و دموکراسی ها را تضعیف می نماید باید به چالش کشیده گردد.

20 مهر 1400

خبرنگاران آموزش، گامی برای جلوگیری از رخدادهای امنیتی

تهران- خبرنگاران- معاون امنیت و فضای فراوری و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات گفت: مرکز تخصصی آموزش مجازی امنیت فضای فراوری ویژه کارشناسان دولتی شرایطی را فراهم می نماید تا دیگر پیش پا افتاده ترین مسایل امنیتی به رخدادهای عظیم منجر نشود.

20 خرداد 1400

امروز قدرت جدیدی در سپاه به دنیا آمد ، نسل جدید موشک های بالستیک ظرف 5 دقیقه مستقر و پرتاب می شوند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با ترکیب قابلیت های جدید موشکی و عملیات پهپادی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امروز قدرت جدیدی در سپاه به دنیا آمد.

27 بهمن 1399

با سوت زدن آهنگ محبوب خود را پیدا کنید

ویژگی جدید موتور جستجوی گوگل موسوم به hum to search به شما یاری می نماید آهنگ هایی را بیابید که نامشان را نمی دانید. این ویژگی را شاید بتوان تحقق آرزوی بسیاری از افراد دانست که وقتی یک موسییقی را گوشی می دهند و دوست دارند نمی توانند آن را پیدا نمایند.

26 آبان 1399

کوانتوم در جستجوی نیرو های درون مولکولی ، محققان نشر نوری الکترون ها را اندازه گرفتند

فیزیکدانان بین المللی با همکاری یکدیگر آزمایش هایی را برای بررسی نیرو های درون مولکولی انجام دادند و پیروز به اندازه گیری نشر نوری الکترون ها شدند.

4 مرداد 1399

روبات های خودران به جنگ کووید19 می فرایند

فرودگاه بین المللی پیتسبرگ Pittsburgh واقع در پنسیلوانیای امریکا، با بهره گیری از روبات های خودران به جنگ کووید19 می رود.

14 تیر 1399

تماشا کنید: عکس برداری از اشیاء و قرارگیری آن ها در فتوشاپ

روز گذشته ویدیو بسیار جالبی در توییتر منتشر شد که در آن شاهد عکس برداری از اشیاء توسط گوشی هستیم و سپس شیء موردنظر به طور اتوماتیک در یک تصویر موجود در برنامه فتوشاپ قرار می گیرد و تمام این کارها از طریق یادگیری ماشینی و دیگر نرم افزار ها انجام می شود.

11 تیر 1399

راه چاره محققان کشور برای ارتقاء دقت تشخیص و درمان با استفاده از هوش مصنوعی

محققان دانشگاه شیراز با همکاری آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، با استفاده از هوش مصنوعی راهکاری را برای افزایش دقت تشخیص و درمان بیماری ها ارائه دادند.

3 اردیبهشت 1399

محصولات برتر سلاطین فناوری در نمایشگاه IFA 2018

خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: طرفداران سینه چاک فناوری های جدید از مدت ها پیش تاریخ هفتم شهریورماه را در تقویم های خود علامت زده اند چرا که در این روز شاهد برگزاری نمایشگاه IFA 2018 در شهر برلین آلمان خواهیم بود. این نمایشگاه به لحاظ ابعاد و محصولات یکی...

10 مرداد 1398

چرا ایلان ماسک نسبت به هوش مصنوعی دید منفی دارد؟

ایلان ماسک بارها اعلام نموده که نسبت به رشد سریع هوش مصنوعی و استفاده از روبات ها چندان خوشبین نیست. ما علت این بدبینی ها چیست؟

28 اسفند 1397