آشنایی با ورزشگاه المپیک رم؛ خانه دو تیم رم و لاتزیو

به گزارش وبلاگ بارسلونا، در این بخش از آشنایی با استادیوم های مهم جهان سری به استادیوم خانگی دو تیم مطرح ایتالیا، آ.اس. رم و لاتزیو می زنیم. استادیومی به نام استادیوم المپیک که میزبان مسابقات مهمی در جهان نیز بوده است. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با ورزشگاه المپیک رم؛ خانه دو تیم رم و لاتزیو

استادیوم المپیک یا المپیکو رم

استادیوم المپیک، پروژه ای که در دوره رژیم موسلینی آغاز شد، به عنوان محور مجموعه ورزشی foro italico ساخته شد. ساخت استادیوم در سال 1892 آغاز و طبقه اول آن در سال 1932 تکمیل شد. عملیات ساخت طبقه دوم استادیوم به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم متوقف شد و در دسامبر سال 1950 مجددا از سر گرفته شد. استادیوم المپیک رم به صورت رسمی در 17 می سال 1953 با یک بازی بین تیم های ملی ایتالیا و مجارستان افتتاح شد. در آن موقع ظرفیت آن 100 هزار نفر بود که بخش اعظم آن تراس استادیوم بود.

استادیوم المپیک به عنوان استادیوم اصلی برای المپیک 1960 انتخاب شد و پس از این انتخاب، محل ایستادن در استادیوم به صندلی تبدیل شد و ظرفیت آن هم به 53 هزار نفر کاهش یافت. در طول بازی ها، استادیوم میزبان افتتاحیه، اختتامیه و رقابت ورزشکاران بود. هشت سال بعد، استادیوم المپیکو به عنوان محل اصلی مسابقات قهرمانی یورو 1968 مطرح شد و میزبان بازی رده بندی و بازی فینال بین ایتالیا و یوگسلاوی بود.

استادیوم المپیک تا زمانی که به عنوان محل برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1980 انتخاب گردد، بدون تغییر باقی ماند و میزبان سه بازی گروهی و فینال بین آلمان غربی و بلژیک (2-1) بود. در همین سال ها، استادیوم میزبان دو فینال جام اروپایی نیز بود؛ یکی در سال 1977 بین لیورپول و بورسیا مونشن گلادباخ (3-1) و دومی در سال 1984 بین لیورپول و آلمان غربی (1-1).

زمانی که ایتالیا به عنوان میزبان جام جهانی 1990 برگزیده شد، کاملا واضح بود که استادیوم به یک بازسازی اساسی احتیاج دارد. در نقشه های ابتدایی تنها تغییر دکوراسیون مطرح شد، اما تغییرات تکمیلی بعدی در واقع یک استادیوم جدید را به وجود آورد. صندلی های تماشاچیان به زمین نزدیک تر شدند و استادیوم با یک سقف مجهزتر شد، تغییرات نهایتا منجر به افزایش ظرفیت استادیوم به74 هزار صندلی شد.

در طول جام جهانی، استادیوم میزبان هر سه بازی گروهی ایتالیا، بازی یک شانزدهم ایتالیا و یک چهارم نهایی و بازی فینال بین آلمان و آرژانتین (1-0) بود. در سال های بعد هم میزبان دو فینال جام باشگاه های اروپا بود، اولی در سال 1996 بین یوونتوس و آژاکس (1-1) و دیگری در سال 2009 بین بارسلونا و منچستریونایتد (2-0).

در سال 2007 نیز استادیوم مورد بازسازی نهاده شد تا کماکان واجد شرایط میزبانی فینال های جام باشگاه های اروپا در آینده باشد. در کنار دیگر تغییرات تمامی صندلی های استادیوم هم تعویض شدند.

هر دو تیم لاتزیو و آ.اس. رم نشان داده بودند که بازی کردن در استادیوم بیش از اندازه بزرگ و متعلق به کمیته ملی المپیک ایتالیا (C.O.N.I) کار آسانی نیست. در اواسط دهه 2000، لاتزیو تصمیم گرفت به یک استادیوم جدید نقل مکان کند، اما این تصمیم عملی نشد.

در حال حاضر تیم آ.اس. رم برنامه ساخت یک استادیوم جدید به نام Stadio della Roma را دارد که ظرفیتی برابر با 520500 صندلی است و تاریخ تکمیل آن پیش از آغاز فصل 2016-2017 عنوان شده است.

راه های دسترسی به استادیوم

استادیوم المپیک در شمال رم و چهار کیلومتری شمال شهر واتیکان واقع شده است. موقعیت قرارگیری آن در مجموعه ورزشی Foro Italico است که از یک سمت به رودخانه تیبر (Tiber)نزدیک و در سوی دیگر با یک طبیعت حفاظت شده در ارتباط است.

برای رسیدن به استادیوم با ماشین، ابتدا به سمت جاده کمربندی رم (G.R.A) بروید، سپس خروجی N5 به سمت فلامینیو (در شمال G.R.A) را در پیش بگیرید، در آنجا علائم را به سمت Foro Italico دنبال کنید. هیچ ایستگاه مترویی در نزدیکی استادیوم وجود ندارد، اما آسان تر است که با تراموا به آنجا برسید. تراموای 2، از سمت دیگر رودخانه از استادیوم می گذرد و به وسیله ایستگاه متروی Flaminio در خط A، که نزدیک باغ های Villa Borghese و Piazza del Popolo واقع شده است، قابل دسترس است. یک تراموا در راستا Mancini سوار و در ایستگاه Mancini پیاده شوید.

گزینه دیگر این است که اتوبوس 32 در شمال شهر واتیکان در ایستگاه مترو ottaviano را انتخاب کنید. اتوبوس را در راستا Tor di Quinto سوارو در ایستگاه Stadio Tennis پیاده شوید.

اتوبوس 280 هم به وسیله Castel SantAngelo یا متروی Lepanto قابل دسترس است. اتوبوس را در راستا Mancini سوار و در ایستگاه Stadio Tennis پیاده شوید.

نوشیدنی، غذا و اقامتگاه در نزدیکی استادیوم المپیک رم

استادیوم المپیک در یک منطقه مطلوب در طول رودخانه تیبر (Tiber) واقع شده است. این یکی از بخش های مجموعه ورزشی Foro Italico است که رژیم فاشیستی ایتالیا آن را ساخته و بدان معناست که تعداد کمی از سازه ها دارای ساختار معماری جالب هستند.

متأسفانه هیچ توری برای استادیوم المپیک وجود ندارد و در واقع در روزهای غیر از مسابقه تنها می توانید از بیرون استادیوم را تماشا کنید و در اطراف آن گشتی بزنید. دیگر استادیوم مهم رم، استادیوم فلامینیو (Flaminio) در فاصله کمی از آن و در سمت دیگر رودخانه واقع شده است.

تعداد کمی گزینه برای غذا و نوشیدنی در مجموعه Foro Italico وجود دارد، اما در منطقه ای که در سمت دیگر رودخانه وجود دارد، پیدا کردن غذا و نوشیدنی کار دشواری نیست. البته واضح است که تعدادگزینه ها قابل مقایسه با مرکز شهر رم نیست.

اگر شما دوست دارید در نزدیکی استادیوم اقامت داشته باشید، تعداد اندکی هتل در آن حوالی وجود دارد که در حدود 10 تا 20 دقیقه پیاده روی تا استادیوم احتیاج دارند.

هتل های نزدیک به فلامینیو استادیوم، هتل Villa Glori Astrid، هتل Best Western و گزینه هایی مانند Suites Piazza depoplo و Face to face house که همگیانتخاب های خوبی هستند. برای یک اتاق دو نفره بین 75 تا 125 یورو باید بپردازید. مزیت آنها هم تراموایی است که به Piazza del popolo می رود و درست از آن محل می گذرد.

هتل هایی که در جنوب استادیوم هستند، هتل Clodio ، Vienia Roma و تعدادی هم تخت و صبحانه برای اجاره هستند. گزینه های شمال شرقی استادیوم هم هتل Farnesina و یک هتل کمی لوکس تر به نام هتل River Chateau است. برای مشاهده تمامی هتل های نزدیک استادیوم المپیک اینجا را آنالیز کنید.

اگر تمایل دارید در مرکز شهر یا در محلی نزدیک به Piazza del popolo یا ایستگاه مترو ottaviano اقامت داشته باشید، گزینه های خوبی وجود دارند. برای مشاهده هتل های بیشتر در شهر رم اینجا را آنالیز کنید.

بلیط بازی ها

بلیط بازی های آ.اس.رم را می توانید به صورت آنلاین از Listicket خریداری کنید یا با تلفن 39892982 (مرکز تماس Listicket)، اگر هم تمایل به خرید حضوری دارید به وسیله یکی از فروشگاه های آ.اس.رم یا مرکز فروش بلیط Foro Italico در نزدیکی استادیوم المپیک اقدام به این کار بکنید.

در روزهای مسابقه بلیط ها را می توانید در مرکز فروش بلیط Foro Italico تا قبل از آغاز مسابقه تهیه کنید (از فروشگاه های آ.اس.رم تا ساعاتی قبل از آغاز مسابقه). اخیرا بلیط بازی های آ.اس.رم به ندرت به طور کامل به فروش می رسد و حتی برای بازی های جذاب و مهم هم معمولا به راحتی قادر به تهیه بلیط خواهید بود.

آ.اس.رم نرخ بلیط بازی های خانگی خود را به دو دسته تقسیم نموده است. بلیط برای بازی های دسته B که ارزان ترین است، قیمتی بین 20 یورو برای یک صندلی در Curva Nord و 95 یورو برای صندلی های بهتر در صندلی اصلی دارند. بلیط ها برای دسته A که گران ترین است، قیمتی بین 30 تا 100 یورو دارند.

بلیط بازی های لاتزیو هم به صورت آنلاین از Listicket یا تلفن 39892982 (مرکز تلفن Listicket) یا به صورت حضوری از یکی از فروشگاه های مخصوص لاتزیو با نام Lazio Style 1900 قابل خریداری است.

فروشگاهی که در Via Guglielmo Calderini 66/C واقع شده است بسیار نزدیک به استادیوم است و در روزهای مسابقه باز می گردد (هیچ بلیط فروشی در استادیوم وجود ندارد). هیچ فروشگاهی در مرکز شهر رم وجود ندارد. مانند تیم رم، لاتزیو هم در تعداد کمی از بازی هایش بلیط ها به طور کامل فروخته می شوند.

قیمت بلیط بازی هم به رقیب تیم اس.اس لاتزیو بستگی دارد، اما معمولا قیمت آن بین 16 یورو برای یک صندلی در Curva Sud تا 120 یورو برای یک صندلی مرکزی در صندلی اصلی متغیر است. قیمت بقیه صندلی ها در اطراف استادیوم هم بین 35 تا 70 یورو است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس [email protected] ایمیل زده یا با شماره 3237333 6 (0) 0039 تماس یگیرید.

تماشاچیان

آ.اس.رم

لاتزیو

تور استادیوم

متأسفانه توری برای بازدید از استادیوم المپیک رم وجود ندارد.

منبع: کجارو / stadiumguide.com

به "آشنایی با ورزشگاه المپیک رم؛ خانه دو تیم رم و لاتزیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ورزشگاه المپیک رم؛ خانه دو تیم رم و لاتزیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید