شروع به کار نشست سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، نشست سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعاتی قبل کار خود را شروع کرد.

شروع به کار نشست سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش ، دفتر نمایندگی روسیه در وین در حساب توئیتری خود نوشت: نشست سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شروع شده است. دستور کار این نشست شامل موضوعاتی، چون ایمنی هسته ای، امنیت هسته ای، کاربرد های صلح آمیز از اتم، راستی آزمایی و نظارت در ایران، کاربرد پادمان ها و هم سیاست کارکنان این سازمان است.

در نخستین روز کاری این نشست بیانیه مقدماتی رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره محور های این نشست پنج روزه قرائت شد.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به تازگی از سفر به تهران بازگشته، امروز (دوشنبه) بار دیگردر اظهاراتی ادعایی نسبت به عدم دسترسی به تأسیسات هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد.

وی در شروع نشست شورای حکام با مطرح کردن ادعا های همیشگی خود گفت: من از وجود مواد اتمی در مکان های اعلام نشده در ایران و اینکه محل کنونی آن مواد اتمی اکنون برای آژانس معین نیست، عمیقاً نگران هستم.

گروسی در ادامه اضافه نمود: با رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران در سفرش به وین تبادل نظر خواهیم کرد، وظیفه من به اسم دبیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای تبادل نظر با ایران است و ما به تبادل نظری روشن با دولت نو ایران احتیاج داریم چراکه آن ها نظرات محکمی در مورد برنامه هسته ای خود دارند.

گروسی اضافه نمود: مجموعه ای از دستگاه های نظارتی بر برنامه هسته ای ایران همچنان فعال است و من به ایرانی ها گفتم باید دوربین های نظارتی بازرسی بشوند تا از صحت اطلاعات آن ها اطمینان حاصل کنیم، بااین حال من هیچ وعده ای از ایران نگرفته ام.

وی ضمن تکرار ادعاهای خود گفت: ایران هنوز توضیحات لازم درباره وجود ذرات مواد اتمی در هیچکدام از این سه مکان را که آژانس به آن ها دسترسی تکمیلی داشته، ارائه نداده است. بعلاوه ایران به سوالات آژانس درباره مکان اعلام نشده دیگر پاسخ نداده و درباره مکان فعلی اورانیوم طبیعی به شکل دیسک فلزی هم شفاف سازی ننموده است.

وی بر لزوم شفاف سازی ایران و حل فوری این مسائل به وسیله ارائه اطلاعات، اسناد و پاسخ به سوالات آژانس تاکید نمود.

در همین حال، لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیتر خود نوشت: یک منبع به نقل از طرف اروپایی تایید نموده است که این هفته هیچ قطعنامه انتقادی در شورای حکام علیه ایران وجود نخواهد داشت، مشروط بر اینکه ایران {فرایند مذاکره و تعامل} را ادامه دهد.

راستی آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت و بعلاوه توافق پادمانی ان پی تی با ایران از محور های این نشست خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع به کار نشست سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار نشست سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید