ارتباط بین میکروب های روده و ویتامین D

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران : محققان دریافتند ساختار میکروبیوم های روده فرد با میزان ویتامین D فعال وی مرتبط است.

ارتباط بین میکروب های روده و ویتامین D

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از خبرگزاری مهر: میکروبیوم های روده که متشکل از باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروب های موجود در دستگاه گوارش هستند، نقش مهمی در سلامتی و خطر بیماری دارند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا اثبات کردند ساختار میکروبیوم های روده با میزان ویتامین بدن مرتبط است. ویتامین D هورمونی مهم برای سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن است.

ویتامین D به چندین شکل مختلف وجود دارد اما تنها نوع غیرفعال آنکه قابل ذخیره شدن در بدن است به وسیله آزمایش خون قابل تشخیص است. برای استفاده از ویتامین D بدن باید نوع غیرفعال را به فعال تبدیل نماید.

دیبورا کادو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما در مطالعات مان مشاهده کردیم تنوع میکروبیوم های روده ارتباط نزدیکی با ویتامین D فعال دارد. این ارتبط در رابطه با ویتامین D غیرفعال مشاهده نشد.

وی در ادامه می افزاید: تنوع بیشتر میکروبیم های روده با سلامت عمومی بدن مرتبط است.

مطالعات متعدد نشان داده است که افراد با میزان ویتامین D کم در معرض خطر بیشتر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی، عفونت شدیدتر کووید 19 و سایر بیماری ها قرار دارند.

کادو عنوان می نماید: ارزیابی تشکیل و تجزیه ویتامین D ممکن است شاخص بهتری برای بیماری های زمینه ای باشد.

محققان در این مطالعه، نمونه مدفوع و خون 567 مرد با رده سنی 84 سال را آنالیز کردند. آنها با آزمایش های مختلف، انواع باکتری های روده و همچنین نوع متابولیت های ویتامین D را آنالیز کردند.

آنها مشاهده کردند در بین مردان دارای میزان زیاد ویتامین D فعال، 12 نوع باکتری خاص در میکروبیوم های روده شان وجود داشت. بیشتر این 12 باکتری، بوتیرات، یک اسید چرب مفید که به حفظ سلامت مخاط روده یاری می نماید، فراوری می نمایند.

محققان معتقدند باید مطالعات بیشتری برای فهم بهتر نقش باکتری ها در متابولیسم ویتامین D انجام گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "ارتباط بین میکروب های روده و ویتامین D" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بین میکروب های روده و ویتامین D"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید