اعتراض آمریکایی ها به عربستان؛ نفت خیلی ارزان شده است

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ده ها سناتور آمریکایی از بن سلمان خواستند اینقدر ارزان نفت نفروشد.

اعتراض آمریکایی ها به عربستان؛ نفت خیلی ارزان شده است

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از بلومبرگ، بیش از دهها سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از وی خواستند در شرایطی که اقتصاد جهان مورد تهاجم ویروس کرونا قرار گرفته است، برای آرام کردن تنشها در بازار نفت اقدام کند.

این سناتورها در نامه ای نوشتند: مشاهده دستورالعمل وزارت انرژی عربستان سعودی برای پایین بردن قیمتهای نفت و افزایش ظرفیت فراوری، مایه نگرانی فوق العاده ای است. این امر باعث اختلال قیمتهای نفت در بازارهای اقتصادی شده که پیش از این از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده بودند.

عربستان سعودی پس از این که با روسیه بر سر بهترین راه برای واکنش به شیوع ویروس کرونا به نتیجه نرسید، هفته گذشته وعده داد جهان را از عرضه ارزان نفت لبریز کند. قیمتهای نفت در پی اعلام این تصمیم، به شدت سقوط کردند و به پایین سطحی رسیدند که برای سودآور ماندن فراوری نفت شیل آمریکا لازم است.

  • توقف قیمت نفت در محدوده 30 دلار
  • عربستان نفت خود را ارزان کرد؛ مشتری ها سرازیر شدند
  • نفت | جنگ عربستان و روسیه و میانجیگری ونزوئلا

در بحبوحه فروپاشی بازار، هارولد هام، میلیاردر شیل و رییس هیات مدیره شرکت کانتیننتال ریسورس اظهار داشت که علیه دامپینگ نفت توسط عربستان سعودی به وزارت انرژی آمریکا شکایت خواهد نمود. سایر شرکت های نفتی از دولت آمریکا یاری هایی شامل وامهای کم بهره و خرید نفت آمریکایی برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک درخواست نموده اند.

سناتورهای آمریکایی قرار است در ملاقات آینده با سفیر عربستان سعودی در آمریکا، نگرانیهای خود را مطرح نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اعتراض آمریکایی ها به عربستان؛ نفت خیلی ارزان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض آمریکایی ها به عربستان؛ نفت خیلی ارزان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید