برترین روش برطرف بوی بد ماهی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، برطرف بوی بد ماهی یکی از دغدغه های افرادی است که وظیفۀ پاک کردن و طبخ آن را بر عهده دارند. ماهی سرشار از مواد غذایی بسیار است و اهمیت آن برای سلامتی بر کسی پوشیده نیست. به همین علت با وجود بوی نامطبوعی که دارد، در وعدۀ غذایی بسیاری از خانواده ها قرار می گیرد. برای مثال سبزی پلو با ماهی شب عید که به بخشی از آداب و رسوم ایرانیان تبدیل شده است.

برترین روش برطرف بوی بد ماهی

شاید سوال شما هم باشد که چگونه بوی بد ماهی رو از بین ببریم؟ یا حتی دوست دارید بدانید راهکاری برای برطرف بوی بد ماهی از دست و لوازم آشپزخانه وجود دارد. حتی برطرف بوی این مادۀ غذایی بعد از سرو و میل کردن هم گاهی بحث برانگیز است. به همین علت سعی داریم در این مقالۀ وبلاگ بارسلونا برترین روش برطرف بوی بد ماهی را برای شما شرح دهیم.

برطرف بوی بد ماهی

استفاده از آبلیمو و سرکه

سرکه و آبلیمو دو مادۀ مهم برای نظافت و شستشو به حساب می آیند. سرکه با عوامل ایجاد کننده بوی نامطبوع واکنش نشان داده و آن ها را در هوا از بین می برد. از طرفی لیمو آمونیاک بودار ماهی را حذف می نماید. بنابراین برای برطرف بوی بد ماهی از دست می توانید از ترکیب این دو ماده بهره ببرید.

کافی است یک فنجان سرکه را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید. تمام دست خود را با این محلول به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت دست خود را با آب و صابون به خوبی بشویید البته اگر پوست حساسی دارید یا دستتان زخم است از استفادۀ چنین محلولی خودداری کنید.

شستن دست با برش های لیمو

شما می توانید برش های لیمو را در یک قابلمه روی حرارت ملایم شعلۀ میانه اجاق گاز قرار دهید. بعد از آنکه به مدت دو تا سه دقیقه جوشید پوست لیمو را از آب خارج کنید. از آبلیمو می توانید برای خوش طعم کردن ماهی و از پوست آن برای برطرف بوی بد ماهی از دست خود بهره ببرید. لازم به ذکر است که از برش های پرتقال، گریپ فروت و نارنج نیز می توانید به جای لیمو بهره ببرید.

برطرف بوی بد ماهی با سرکه

برای شستن دست های خود می توانید از سرکه رقیق شده نیز بهره ببرید. علاوه بر این می توانید سرکه را در قابلمه بریزید و روی حرارت کم شعلۀ میانه اجاق گاز قرار دهید. تبخیر سرکه به از برطرف بوی بد ماهی از منزل یاری قابل توجهی می نماید.

شستن دست با خمیر جوش شیرین

مادۀ دیگری که برای برطرف بوی بد ماهی از دست ها و بعلاوه ابزار و محیط آشپزخانه استفاده می گردد، جوش شیرین است. شما باید خمیر نرمی از جوش شیرین و آب درست کنید و آن روی دست های خود مالش دهید. چند دقیقه صبر کردن کافی است. سپس با آب گرم دست های خود را کامل بشویید.

استفاده از خمیر دندان

مواد سازندۀ خمیر دندان عطر خوبی دارند. همین باعث شده است که خمیردندان برای برطرف بوی بد ماهی ابزار کارآمدی باشد. در این راستا، ابتدا دست های خود را کمی مرطوب کنید. سپس خمیر دندان را پشت و کف دست مالش دهید. بعد از چند دقیقه مالش دست ها به هم دست ها را با آب ولرم بشویید. اگر همچنان بوی بد ماهی به مشام شما می رسد، با آب گرم و صابون دست ها را بشویید.

پودر خردل برای برطرف بوی بد ماهی

پودر زرد رنگ خردل مادۀ دیگری برای برطرف بوی بد ماهی است. کافی است مخلوطی نرم از پودر خردل و آب سرد درست کنید. سپس چاقو، تخته و سایر ظروفی که برای آماده کردن ماهی برای طبخ استفاده نموده اید، با این خمیر بشویید. بعد از چند دقیقه نیز با آب گرم و مایع ظرفشویی، ظروف را بشویید.

استفاده از سیب در طبخ ماهی

سیب میوه ای مناسب برای از بین بردن بوی بد ماهی در فضای آشپزخانه است. کافی است در قابلمه یا تابه ای که ماهی در آن قرار گرفته است، چند برش سیب قرار دهید. جوشیدن سیب باعث از بین بردن بوی بد ماهی در فضا می گردد.

پودر دارچین و اسانس گیاهان

ادویه های مختلف مانند دارچین، رزماری و میخک یا اسانس اکالیپتوس و وانیل مواد مناسب برای معطر کردن فضای خانه هستند. کافی است کمی اسانس گیاهان را روی پارچه ای خشک و تمیز بریزد و در فضای آشپزخانه قرار دهید تا بوی بد ماهی از بین برود.

از طرفی دیگر دارچین، رزماری و یا میخک را با کمی آب مخلوط نموده و به ماهی بمالید. علاوه بر برطرف بوی بد ماهی، طعم بهتری به آن می دهد.

استفاده از کره بادام زمینی

اگر یک قاشق کره بادام زمینی در تابه بریزید. هنگام سرخ کردن ماهی خبری از بوی بد آن نخواهد بود.

برطرف بوی بد ماهی با شیر

برای اینکه بوی بد ماهی را پیش از طبخ از بین ببرید می توانید از شیر بهره ببرید. ابتدا ماهی را در شیر بغلتانید. بعد از چند دقیقه که ماهی را در شیر خواباندید با آب به طور کامل شستشو دهید. به همین ترتیب هنگام سرخ یا کباب کردن بوی بد ماهی به مشام نمی رسد.

پوشاندن ماهی با شکر

به جای شیر یا مواد دیگری که به آن اشاره کردیم، می توانید سطح ماهی تمیز شده را با شکر بپوشانید. بعد از 5 دقیقه آن را با آب شسته و برای سرخ یا کباب کردن آماده کنید.

برطرف بوی بد ماهی با زنجبیل

با یاری برش هایی از زنجبیل می توانید سموم به جای مانده در ماهی را از بین ببرید. کافی است که برش های زنجبیل را نیم ساعت پیش از طبخ روی ماهی قرار دهید.

استفاده از نمک

بعد از آنکه ماهی را شستید می توانید ماهی را با نمک کامل بپوشانید. بعد از 5 دقیقه ماهی را به خوبی بشویید تا نمک و بوی بد ماهی به طور کامل از بین برود.

نتیجه گیری

در پاسخ به سوال شما که چگونه بوی ماهی رو از بین ببریم شرح دادیم که مواد متعددی برای برطرف بوی بد ماهی وجود دارد. می توانید کمی سرکه به کف سرامیکی آشپزخانه بریزید و صبر کنید تا بخار متصاعد شده بوی بد ماهی را از بین ببرد. می توانید در و پنجره را باز کنید یا از هود و هواکش بهره ببرید. سیستم تهویۀ هوا در این زمان به یاری شما می آید.

شما می توانید از موادی مانند لیمو، دارچین و ادویه های دیگر برای برطرف بوی و خوش طعم تر کردن ماهی سرخ یا کباب شده بهره ببرید. علاوه بر موارد فوق، خرید ماهی تازه و طبخ سریع آن بوی بد کمتری را در فضا پخش می نماید. با این وجود با یاری روش های ارائه شده در مقاله وبلاگ بارسلونا می توانید به برترین نحو ماهی های خریداری شده را شسته، طبخ و میل کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "برترین روش برطرف بوی بد ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش برطرف بوی بد ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید