تصمیم مسکو برای خروج از مصاحبه درباره صلح با توکیو بسیار سخت بود

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در واکنش به اقدام مسکو در توقف مذاکرات با توکیو، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن گفت: تصمیم روسیه برای خروج از مصاحبه درباره پیمان صلح با ژاپن بسیار سخت بود.

تصمیم مسکو برای خروج از مصاحبه درباره صلح با توکیو بسیار سخت بود

نخست وزیر ژاپن در این خصوص ادامه داد: برنامه های ژاپن با وجود غیرممکن بودن تداوم مذاکره با روسیه، در حال حاضر تغییری ننموده است.

دبیر کابینه ژاپن هم در این باره گفت: توکیو اعتراض خود را در مورد تصمیم مسکو برای خروج از مذاکرات توافق صلح، به مسکو ارسال نموده است.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه دیروز دوشنبه خاطرنشان کرد که مسکو اقداماتی را علیه تحریم های اعمال شده از سوی توکیو انجام داده است.

این وزارتخانه در ادامه خاطر نشان کرد که روسیه در شرایط کنونی قصد مذاکره درباره معاهده صلح با ژاپن را ندارد.

وزارت خارجه روسیه بعلاوه خاطرنشان کرد که مسکو گفتگوها و مذاکرات با توکیو را درباره فعالیت های مشترک در جزایر کوریل، متوقف نموده است.

لازم به ذکر است که توکیو و مسکو برای دهه هاست که در حال رایزنی برای دست یابی به یک معاهده صلح برسر مناقشات ارضی بین دو طرف هستند که از سرانجام جنگ جهانی دوم به این سو مطرح بوده است.

در سال 1945، کل مجمع الجزایر به اتحاد جماهیر شوروی سابق واگذار شد. توکیو ادعاهایی بر جزایر ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و گروهی از جزایر خالی از سکنه داشت.

وزارت خارجه روسیه بارها اعلام نموده است که حاکمیت مسکو بر جزایر یاد شده در حقوق بین الملل محفوظ داشته شده است و نمی توان آن را زیر سوال برد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تصمیم مسکو برای خروج از مصاحبه درباره صلح با توکیو بسیار سخت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم مسکو برای خروج از مصاحبه درباره صلح با توکیو بسیار سخت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید