تقویت همکاری های دوجانبه محور ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان و نماینده ویژه چین

به گزارش وبلاگ بارسلونا، در ملاقات وزیر امور خارجه تاجیکستان با نماینده ویژه چین در امور اوراسیا بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، مالی، سرمایه گذاری، علمی، آموزشی و فرهنگی تاکید شد.

تقویت همکاری های دوجانبه محور ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان و نماینده ویژه چین

به گزارش خبرنگار وبلاگ بارسلونا در دوشنبه، در ملاقات سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان با لی هویا نماینده ویژه چین در امور اوراسیا بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، مالی، سرمایه گذاری، علمی، آموزشی و فرهنگی تاکید شد.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه تاجیکستان آمده است: این ملاقات در آستانه سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین تاجیکستان و چین که رویداد مهمی در تاریخ روابط دو کشور دوست به شمار می آید، صورت گرفت.

خاطرنشان شد که چین جزء نخستین کشورهایی بود که استقلال و حق حاکمیت ملی تاجیکستان را در 4 ژانویه سال 1992 به رسمیت شناخت که این اقدام امکان برقراری سریع روابط حسن همجواری، دوستی و همکاری های چند وجهی سودمند در زمینه های مختلف را فراهم کرد.

مهرالدین و لی هویا با ابراز رضایت از سطح موجود همکاری ها، به آن اشاره کردند که طی سه دهه برقراری روابط میان دو کشور دوست، مسیری طولانی پیموده شده است که مملو از رویدادهای مهم بوده و در سایه کوشش های مشترک به سطح مشارکت راهبردی جامع رسیده است.

بعلاوه دو طرف در مورد توسعه بیشتر روابط دوجانبه بحث و گفتگو کردند و بر لزوم اجرای توافقات سران دو کشور برای تقویت همکاری های متقابلا سودمند در زمینه های مختلف تاکید کردند.

مهرالدین و لی هویا نسبت به تقویت و توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری، مالی، صنعتی، انرژی، سرمایه گذاری، علمی، فنی، فرهنگی و آموزشی توجه ویژه ای نشان دادند.

دو طرف در مورد توسعه روابط دوجانبه میان تاجیکستان و چین در چارچوب سازمان های منطقه ای و بین المللی و بعلاوه شرایط امنیتی منطقه گفتگو کردند.

قابل ذکر است که سفر نماینده ویژه چین در امور اوراسیا به تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی در چارچوب اقدامات مربوط به سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و کشورهای منطقه انجام شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تقویت همکاری های دوجانبه محور ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان و نماینده ویژه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری های دوجانبه محور ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان و نماینده ویژه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید