جنجال سازی سعودی ها درباره ممنوعیت پروازهای ایرانی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، هیچ یک از ایرلاین های ایرانی نه به مقصد شهرهای عربستان سعودی پرواز دارند و نه از حریم هوایی این کشور برای عبور استفاده می نمایند.

جنجال سازی سعودی ها درباره ممنوعیت پروازهای ایرانی

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت که پس از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان سعودی از چند ماه قبل تمام روابط ایرلاین های ایرانی با این کشور قطع شده و در این زمینه در حال حاضر برنامه ای نیز وجود ندارد.

او بعلاوه گفت که در حال حاضر هیچ پرواز برنامه ای از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی به مقصد شهرهای مختلف کشور عربستان انجام نمی گردد و برای انجام پروازهای حج نیز سازمان حج و زیارت و مسوولان عالی رتبه کشور برنامه ها را اعلام خواهد نمود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های هواپیمایی ایرانی از حریم هوایی عربستان برای عبور استفاده می نمایند؟ نیز تاکید نمود:

عربستان به عنوان جهت اتصال به برخی از کشورهای آفریقایی به شمار میرود که با توجه به آنکه ایرلاین های ایرانی در حال حاضر برنامه خاصی برای سفر به این کشور ها ندارند، استفاده از حریم هوایی این کشور نیز در دستور کار نیست. از این رو به نظر می رسد خبر مربوط به ممنوعیت عبور هواپیما های یک ایرلاین از آسمان عربستان صرفا جوسازی بوده و با واقعیت سازگاری ندارد.

رسانه های عربستانی مدعی شدند که مقامات عالی هواپیمایی این کشور فرود هواپیماهای شرکت ماهان در خاک سعودی را ممنوع نموده و اجازه حضور در آسمان این کشور را نیز از هواپیماهای این ایرلاین منع نموده است.

پس از اختلافات دیپلماتیک به وجود آمده میان ایران و عربستان از چند ماه قبل کلیه پروازهای مستقیم ایرلاین های دو کشور متوقف شده و هنوز تصمیم خاصی درباره مناسک حج امسال نیز گرفته نشده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "جنجال سازی سعودی ها درباره ممنوعیت پروازهای ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال سازی سعودی ها درباره ممنوعیت پروازهای ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید