روبات های خودران به جنگ کووید19 می فرایند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، فرودگاه بین المللی پیتسبرگ Pittsburgh واقع در پنسیلوانیای امریکا، با بهره گیری از روبات های خودران به جنگ کووید19 می رود.

روبات های خودران به جنگ کووید19 می فرایند

این فناوری خودران که برای اولین بار در فرودگاه های ایالات متحده مستقر شده است، پاسخی هوشمندانه در مقابله با همه گیری ویروس کرونا به شمار می رود. این فناوری شیوه ضدعفونی سطوح به شکل سنتی را تغییر داده و با یاری اشعه ماوراء بنفش تمامی سطوح، دیوارها، نرده ها و حتی دگمه آسانسورها را نیز با دقت و مهار فوق العاده ای ضدعفونی می نماید.

این روبات خودران با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی قادر به راستایابی بوده و اشیای قرار گرفته شده در راستا حرکت خود را به سهولت شناسایی می نماید.

اما این فناوری خودران چگونه و با چه روشی تمامی ویروس ها، میکروب ها و حتی باکتری ها را از بین می برد. در پاسخ به این سؤال باید گفت که این فناوری با تاباندن اشعه ماوراء بنفشUV تمامی میکروارگانیسم ها را از طریق جذب نور توسط خودشان غیرفعال می نماید. بدین گونه که اشعه تابیده شده، مواد مولکولی ضروری برای عامل سلولی را تغییر می دهد. با ورود اشعه uv به دیواره سلول میکروارگانیسم ها، اسیدهای نوکلئیک و دیگر مواد سلولی حیاتی تحت تأثیر قرار گرفته و سلول های در معرض قرار گرفته توسط این اشعه، صدمه دیده و نابود می شوند.

کاترین کارولیک معاون ارشد فناوری اطلاعات در فرودگاه پیتسبرگ می گوید: بهره گیری از اشعه ماوراء بنفش بخشی از رویکرد استراتژیک ما در نابودی کووید19 به شمار می رود. زیرا مقامات فرودگاه در پی آن هستند تا با یاری این فناوری، تمامی بخش های این فرودگاه از جمله نرده ها، پله برقی و حتی دگمه های آسانسور را بدون حضور نیروی انسانی ضدعفونی نمایند.

وی اضافه کرد: در شرایط بحرانی حاضر، مسافرین تمایل دارند هنگام ورود به این مرکز پاکیزگی و عاری بودن از هرگونه آلودگی ویروس را به چشم خود ببینند. به همین دلیل نیز به نظر می رسد روبات های خودران ضدعفونی نماینده می توانند نقش مؤثری را در جلب نظر مسافرین بازی نموده و خیال آنها را در احتمال ابتلا به کرونا در محیط فرودگاه به حداقل برسانند.

به گفته محققان بهره گیری از روبات های ضدعفونی نماینده تماس نیروی انسانی با ویروس کرونا را به حداقل رسانده و عاملی مهم در حفظ سلامت کارگران در محیط کار به شمار می رود.

اما بهره گیری از فناوری اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی کردن و مقابله با ویروس مرگبار کرونا موضوع تازه ای نیست؛ چرا که پیشتر این فناوری در محیط های بیمارستانی مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد مثبت آن به تأیید مقامات بهداشتی و درمانی رسیده است.در حال حاضر بسیاری از بیمارستان های سراسر جهان به یاری روبات های دارای فناوری اشعه UV، به جنگ کرونا رفته و محیط های بهداشتی و درمانی را استریل می نمایند. در چین این فناوری حتی در ضدعفونی گسترده اتوبوس ها و متروها نیز مورد استفاده قرار گرفته و احتمال ابتلای کارگران به ویروس کرونا را به حداقل رسانده است.

منبع: ایران آنلاین

به "روبات های خودران به جنگ کووید19 می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های خودران به جنگ کووید19 می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید