دلیل کم نور شدن صفحه تلویزیون

به گزارش وبلاگ بارسلونا، کم نور شدن صفحه تلویزیون یکی از رایج ترین مشکلاتی به تعداد می رود که امکان دچار شدن به این مشکل برای بسیاری از کاربران وجود دارد.

دلیل کم نور شدن صفحه تلویزیون

به گزارش وبلاگ بارسلونا، بنابر اعلام تکنیک تی وی، برای پیدا کردن علت کم نور شدن صفحه تلویزیون به مهارت و تخصص بالایی احتیاج است. این مشکل در تمام مدل های تلویزیون به وجود می آید و به یک تلویزیون خاص اختصاص پیدا نمی نماید. روشن نگه داشتن تلویزیون به مدت طولانی و مداوم، یکی از مهمترین دلایل بروز این ایراد در مدل های مختلف تلویزیون است. البته این مشکل دلایل متعدد دیگری هم دارد که در این مقاله به آنالیز دقیق آن ها خواهیم پرداخت. برای پی بردن به علت اصلی کم نور شدن صفحه تلویزیون و راهکارهای رفع کردن آن تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

چطور متوجه کم نور شدن صفحه تلویزیون می شویم؟

همان طور که گفتیم مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون ممکن است برای همه مدل های تلویزیون پیش بیاید و زمانی که تلویزیون را روشن می کنید به یکباره نور تصویر به میزان قابل توجهی کاهش یابد. با کم شدن نور صفحه تلویزیون، تصاویر دیگر کیفیت و شفافیت سابق را ندارند. دستکاری شدن تنظیمات روشنایی تلویزیون اولین نکته ای است که به فکر کاربران خطور می نماید. اگر هر چه زودتر به علت اصلی بروز این مشکل پی نبرید، تصویر روشنایی خود را از دست داده و به مرور زمان سیاه و محو خواهد شد. در ادامه راهکارهای حل مشکل کم نور شدن تلویزیون را شرح خواهیم داد.

برای رفع کردن علت کم نور شدن صفحه تلویزیون چه راهکارهایی وجود دارد؟

همیشه نمی توان بروز یک مشکل در دستگاه تلویزیون را به قطعات داخلی آن نسبت داد. در بسیاری از مواقع در هنگام بروز مسائل باید یک فرد متخصص و ماهر به آنالیز کامل تلویزیون بپردازد. البته امکان آنالیز برخی از دلایل کم نور شدن تلویزیون برای کاربران هم وجود دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اولین اقدامی که با کم نور شدن صفحه باید انجام داد، آنالیز تنظیمات روشنایی دستگاه است. ابتدا ریموت کنترل را بردارید و به وسیله ریموت وارد تنظیمات شوید. سپس در قسمت روشنایی تصویر همه گزینه ها را در حالت نرمال قرار دهید. گاهی اوقات میزان روشنایی روی درجه کم تنظیم شده و شدت نور تصویر کاهش می یابد.

پس از آنالیز تنظیمات روشنایی نوبت به آنالیز نسبت کنتراست می رسد. هر چقدر میزان کنتراست تصویر بالاتر باشد، تصویر هم از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد شد. کاهش کنتراست کم نور شدن تصویر را در پی دارد. در این مواقع باید میزان کنتراست را در حالت نرمال قرار دهید.

برخی از انواع تلویزیون دارای تنظیمات صرفه جویی انرژی هستند. فعال کردن این قابلیت باعث کم نور شدن صفحه تلویزیون خواهد شد تا در مصرف انرژی برق صرفه جویی گردد. برای برگشتن نور صفحه به حالت قبلی باید این تنظیمات را غیرفعال کرد.

مورد بعدی که باید مورد آنالیز قرار گیرد، کابل های متصل به تلویزیون هستند. پیچ خوردن یا فرسوده شدن کابل ها عملکرد تلویزیون را دچار اختلال خواهد نمود. کابلی که به تلویزیون متصل می گردد باید کیفیت بالایی داشته باشد.

خراب شدن بک لایت چه تأثیری در کم نور شدن صفحه تلویزیون دارد؟

اگر پس از آنالیز های لازم همچنان با مشکل کاهش نور صفحه تلویزیون روبرو بودید، مشکل از قطعات داخلی دستگاه است. در این مواقع دیگر کاربر نمی تواند کاری بکند و باید از یک متخصص و کارشناس یاری بگیرد. تمام مسائل مربوط به تصویر تلویزیون به علت خراب شدن بک لایت اتفاق می افتد. گاهی اوقات یک یا چند عدد از لامپ های بک لایت دچار سوختگی یا کاهش کیفیت می شوند. با تعویض لامپ های بک لایت مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون هم حل خواهد شد. اما گاهی اوقات تعویض لامپ های سوخته و بی کیفیت جوابگوی این مشکل نیست و قطعه معیوب بک لایت باید به طور کامل با یک قطعه نو تعویض گردد.

چه عوامل دیگری در کم شدن نور صفحه تلویزیون مؤثرند؟

وجود خرابی در پنل یا صفحه نمایش تلویزیون از عواملی است که در کم نور شدن صفحه تلویزیون مؤثر است. صفحه نمایش از قطعات گران قیمت تلویزیون ها به تعداد می رود. استفاده مدوام، نوسان برق، وارد شدن ضربه به پنل و پاشیده شدن آب و وجود رطوبت در هوا باعث خرابی پنل تلویزیون می گردد. با توجه به اینکه تعویض پنل تلویزیون به صرفه نیست، بهتر است به جای تعویض پنل یک تلویزیون نو بخرید.

گاهی علت کم شدن نور صفحه تلویزیون پیکسل سوختگی است. تصاویر تلویزیون از تعداد زیادی پیکسل تشکیل می شوند و با پیکسل سوختگی در برخی از نقاط تصویر سیاه و کم نور به نظر می رسد. ثابت ماندن تصویر روی یک صفحه تکراری و استفاده زیاد از تلویزیون به مدت طولانی موجب پیکسل سوختگی می گردد. در چنین مواقعی حتما باید صفحه نمایش تلویزیون تعویض گردد.

تعمیر تلویزیون خود را به تکنیک TV بسپارید.

در صورت بروز مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون خود می توانید به سایت مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون تکنیک tv با آدرس اینترنتی https://teknictv.ir مراجعه کنید. این مرکز در زمینه تعمیر لوازم صوتی و تصویری بیشتر از بیست سال سابقه فعالیت دارد و در کادر خود از با تجربه ترین و برترین تعمیرکاران متخصص استفاده می نماید. با یک تماس تلفنی کارشناسان و متخصصان تکنیک tv با قطعات مورد احتیاج، در اسرع وقت به منزل شما مراجعه می نمایند و با قیمت بسیار مناسب تعمیرات تلویزیون شما را انجام می دهند. تلویزیون یکی از وسایل ضروری و مهم است و تقریباً در همه منازل حداقل یک دستگاه تلویزیون وجود دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود محصولات نو به بازار، تعمیرکاران مرکز تکنیک تی وی در دوره های تخصصی که هر سال برگزار می گردد با نحوه تعمیر محصولات نو هم به خوبی آشنا می شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دلیل کم نور شدن صفحه تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل کم نور شدن صفحه تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید