مادورو رئیس جمهور سابق کلمبیا را به توطئه برای ترور متهم کرد

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نموده که مدارک قابل اثباتی دارد که نشان می دهد الوارو اوریبه، رئیس جمهور سابق کلمبیا با یاری آمریکا نقشه ترور او را داشته اند.

مادورو رئیس جمهور سابق کلمبیا را به توطئه برای ترور متهم کرد

مادورو این سخنان را با اشاره به آخرین حادثه ترور ناپیروز خود در نیمه تابستان 2018 عنوان نموده و گفته رئیس جمهور سابق کلمبیا با اجیر کردن 32 نفر در کوشش بوده تا با همکاری سفارت آمریکا برنامه ترورش را اجرایی کند، هرچند این طرح در آن موقع با شکست روبرو شد.

رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این نیز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ را نیز متهم به توطئه چینی برای ترور خود نموده بود، هرچند بولتون این اتهامات را رد نموده است.

یک سال پیش، در مردادماه 1397، رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی که در مراسم رژه نظامی در حال سخنرانی بود، مورد حمله یک پهپاد مسلح نهاده شد، هرچند هنگام حمله، تعدادی از محافظان مانع از آسیب رسیدن به او شدند و این حادثه ترور بازنده شد.

سخنان رئیس جمهور ونزوئلا در شرایطی اجرا شده که این کشور پیروز شده به میزان زیادی بر بحران سیاسی داخلی که طی چند ماه گذشته در نتیجه دخالت آمریکا تشدید شد، فائق آید.

بحران سیاسی در ونزوئلا از زمستان گذشته در پی ادعای خوان گوآیدو سرنموده شورشیان این کشور مبنی بر به دست گیری ریاست جمهوری موقت وارد مرحله جدیدی شد و به رسمیت شناخته شدن این اقدام از سوی آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی به تنش ها در ونزوئلا دامن زد. آمریکا در ادامه با بلوکه کردن دارایی های ونزوئلا در آمریکا کوشش کرد عرصه را بر دولت قانونی این کشور تنگ کند، هرچند تا کنون واشنگتن نتوانسته به اهداف مورد نظر خود در ونزئلا دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مادورو رئیس جمهور سابق کلمبیا را به توطئه برای ترور متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو رئیس جمهور سابق کلمبیا را به توطئه برای ترور متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید