ماکرون باز هم داوطلب میانجی گری میان ایران و آمریکا شد!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس جمهور فرانسه که در سال 2019 کوشش هایش برای مصاحبهی مستقیم میان مقامات ایران و آمریکا به شکست انجامیده بود، بار دیگر پیشنهاد کرد که واسطه مصاحبه میان تهران و واشنگتن گردد.

ماکرون باز هم داوطلب میانجی گری میان ایران و آمریکا شد!

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پنج شنبه شب طی سخنرانی خود در نشست مجازی اندیشکده شورای آتلانتیک پیشنهاد کرد که واسطه تبادل نظر میان ایران و آمریکا گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ بارسلونا بخوانید. (کلیک کنید)

ماکرون که در سال 2019 نیز کوشش نموده بود که واسطه تبادل نظری مستقیم میان مقامات ایران و آمریکا گردد تا شاید از این طریق اعتباری برای خود کسب کند، بدون اشاره به این کوشش شکست خورده گفت: من هرکاری که بتوانم برای حمایت از هرگونه ابتکاری از سوی طرف آمریکایی برای مشارکت مجدد در مذاکراتی طاقت فرسا انجام خواهم داد.

وی ادامه داد: من می توانم یک واسطه صادق و متعهد برای این تبادل نظر [میان آمریکا و ایران] باشم.

ماکرون در حالی از تمایلش به واسطه شدن برای تبادل نظری مستقیم میان ایران و آمریکا سخن گفته که ایران بارها تأکید نموده است که هیچ تمایلی به تبادل نظری مستقیم با آمریکا ندارد و آمریکا حداکثر می تواند در صورت برطرف تحریم های خود علیه ایران و بازگشت به برجام، در قالب نشست های چندجانبه کمیسیون مشترک برجام با مقامات ایران تبادل نظر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ماکرون باز هم داوطلب میانجی گری میان ایران و آمریکا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون باز هم داوطلب میانجی گری میان ایران و آمریکا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید