مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 70 هزار هکتار گذشت

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 70 هزار و 330 هکتار از مراتع شهرستان های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 70 هزار هکتار گذشت

به گزارش ایسنا، زورقی در جریان بازدید دکتر کیخا رئیس کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای این کمیسیون از مناطق آلوده ملخ صحرایی در منطقه کهیر شهرستان کنارک، اضافه نمود: 45 هزار و 230 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالدار و 25 هزار و 100 هکتار به پوره (نوزاد ملخ) اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ به سیستان و بلوچستان، با ورود اولین دسته از ملخ صحرایی مبارزه با این آفت از 13 اسفند 97 در این استان شروع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: کلیه امکانات لجستیکی و توان کارشناسی سازمان بی وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال نموده و برای ادامه مبارزه احتیاج به حمایت مسئولین در سطح ملی و استانی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 70 هزار هکتار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 70 هزار هکتار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید