کره شمالی نباید آزمایش هسته ای دیگری انجام دهد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران: کره جنوبی امروز دوشنبه پس از دیدار دیپلمات های ارشد این کشور و چین اعلام کرد، سئول و پکن موافقت کرده اند که فعالیت های هسته ای پیونگ یانگ تهدید جدی ضد ثبات و صلح در منطقه به شمار می رود.

کره شمالی نباید آزمایش هسته ای دیگری انجام دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا به نقل از رویترز، مقام های رسمی کره جنوبی اعلام کردند، دیپلمات های چینی در دیدار با دیپلمات های کره جنوبی اعلام کرده اند که کره شمالی نباید آزمایش هسته ای دیگری را انجام دهد و فعالیت های هسته ای پیونگ یانگ تهدید جدی ضد امنیت و ثبات منطقه به شمار می رود.

بر اساس این گزارش کره شمالی تاکنون 3 آزمایش هسته ای را انجام داده و با تحریم های گسترده شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است. شواهد حاکی از آن است که پیونگ یانگ برای آزمایش چهارم هسته ای آماده می شود.

تلاش کشورهای منطقه و قدرت های غربی برای متوقف کردن برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی در دو دهه اخیر بی نتیجه بوده و برخی منابع غربی بر این باورند که پیونگ یانگ در آینده نزدیک قابلیت و توانایی نصب کلاهک هسته ای بر موشک های دوربرد را خواهد داشت.

وزیر خارجه چین در دیدار با همتای کره جنوبی خود در خصوص برنامه هسته ای کره شمالی و سفر آینده رئیس جمهور چین به سئول رایزنی و تبادل نظر کردند. وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اضافه نمود: وزرای خارجه دو کشور بر گسترش همکاری ها بر اساس موضع واحد و مشترک که مخالف آزمایش هسته ای کره شمالی است تاکید کردند و به این مساله اشاره نمودند که برنامه هسته ای کره شمالی تهدیدی جدی ضد امنیت و ثبات منطقه به شمار می رود.

مذاکرات شش جانبه برای متوقف کردن برنامه هسته ای کره شمالی متوقف شده است. مذاکرات دو طرف در سال 2005 میلادی به نتیجه اولیه رسید و کشورهای طرف مذاکره با کره شمالی موافقت کردند که در صورت توقف برنامه هسته ای، کمک های مالی را در اختیار پیونگ یانگ قرار دهند ولی این توافق به صورت خود خواسته از سوی کره شمالی و آمریکا در سال 2008 لغو شد.

پ

منبع: تسنیم

به "کره شمالی نباید آزمایش هسته ای دیگری انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی نباید آزمایش هسته ای دیگری انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید