کم آبی محدودیتی برای توسعه نقاط مرکزی کشور نیست

به گزارش وبلاگ بارسلونا، کاشان - خبرنگاران - رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مناطق مرکزی کشور قابلیت توسعه کشاورزی و صنایع آب بر را ندارند اما کم آبی را نمی توان محدودیتی برای توسعه این نقاط در سایر زمینه ها دانست.

کم آبی محدودیتی برای توسعه نقاط مرکزی کشور نیست

به گزارش وبلاگ بارسلونا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در جلسه آنالیز مسائل زیست محیطی اردستان از توابع استان اصفهان اضافه نمود: اردستان با وجود اینکه منطقه کم آبی است اما امکانات فراوانی داشته، از هوایی پاک و زمین برخوردار است که با توجه به ممنوعیت های استقرار صنایع در نقاطی مانند تهران و اصفهان، می توان از این فرصت برای توسعه صنعت بهره برد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست توضیح داد: مصرف سالانه آب در شهرستان اردستان به بیش از 300 میلیون مترمکعب (برابر 10 هزار لیتر در ثانیه) می رسد که بیش از سرانه کشور است و همچنان می توان به سوی توسعه صنایع با مصرف کم آب رفت.

وی یادآوری کرد: یک هزار لیتر بر ثانیه آب در بخش کشاورزی بین 800 تا یک هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد می نماید و اختصاص همین میزان آب به بخش صنعت، به ایجاد 30 تا 40 هزار شغل منجر می گردد که بر این اساس تنها احتیاجمند مدیریت درست، اصولی و پایدار هستیم.

کلانتری افزود: دیدگاه های سنتی تا 20 سال پیش جوابگو بود اما امروز آن روش ها منسوخ شده و باید به سوی برنامه های نوین برویم و دست کم 30 میلیون مترمکعب از 300 میلیون مترمکعب آب مصرفی سالانه این شهرستان را به توسعه اختصاص دهیم.

وی با اشاره به تفویض همه اختیارهای ممکن به مدیران کل حفاظت از محیط زیست گفت: برطرف صورت مساله راحت است اما در نقاطی مانند اردستان به خود ستم کردیم زیرا آب، برق، راه، راه آهن، زمین، موقعیت جغرافیایی مناسب و تا حدودی نیروی انسانی وجود دارد و تنها باید مسوولان استانی و شهرستانی به انسجام فکری رسیده و زمینه را برای حضور سرمایه گذاران تسهیل نمایند.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین بر موقتی بودن شرایط تحریم های ظالمانه تاکید نمود و اضافه نمود: 40 برابر فراوری ناخالص داخلی پول سرگردان در دنیا وجود دارد که به دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری هستند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم؛ یکی از مرکزهای توسعه کشور در آینده می تواند همین اردستان باشد زیرا از نظر زیست محیطی مسئله ای ندارد.

فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: این شهرستان ظرفیت پیشرفت دارد اما مسائل و قوانین دست و پا گیر گاهی از کار و جلب سرمایه گذار جلوگیری می نماید.

حمیدرضا تاملی تاکید نمود: بخش کشاورزی اردستان با کمبود آب رو به روست و چاره ای جز رفتن به سوی ایجاد صنعت نداریم که در این رابطه هم مسائل زیست محیطی به میان می آید که احتیاج به اصلاح قوانین دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت در آیین درختکاری و بهره برداری از یک واحد فراوری مکمل های خوراک دام و طیور به شهرستان اردستان سفر کرد.

شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار گرفته است.

7431/8123

منبع: ایرنا

به "کم آبی محدودیتی برای توسعه نقاط مرکزی کشور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم آبی محدودیتی برای توسعه نقاط مرکزی کشور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید