برگر پنیر تنوری

به گزارش وبلاگ بارسلونا، همبرگر یکی از ساندویچ های محبوب در جهان با تنوعی زیاد در طعم و ترکیبات است. برگر پنیر تنوری یکی از انواع ساندویچ های همبرگر با ترکیب کم نظیر و طعم دلپذیر می باشد. این ساندویچ یکی از غذاهای ملی ایالات متحدۀ آمریکاست که در مورد مبدا پیدایش آن، شبهات متعدد وجود دارد. همبرگر با نام های برگر و بیف برگر هم شناخته می شود. نوعی ساندویچ که از تکۀ گوشت چرخ کردۀ پخته شده در ترکیب با انواع طعم دهنده ها و افزودنی ها در نان گرد تهیه می شود.

برگر پنیر تنوری

بسته به اینکه گوشت ساندویچ در تابه یا روی زغال پخته شود، طعم و عطر متفاوتی به خود می گیرد. همبرگرها اصولاً با موادی نظیر کاهو، گوجه، پیاز، جعفری، پنیر، فلفل و انواع سس سرو می شوند. با توجه به اینکه چه افزودنی های دیگری به برگر اضافه شود انواع مختلفی از آن ها پدید می آیند. چیز برگر، قارچ برگر و برگر پنیر تنوری، تنها سه نمونه از آن ها هستند. طرز تهیۀ برگرها چندان متفاوت با هم نیستند. اما هر یک اصول خاص خود را دارد. قواعدی که رعایت نکردن شان ممکن است طعم متفاوتی را ایجاد کنند.

چیز برگر ساندویچی با یک سر و هزار سودا

با ورود به ساندویچی ها و برگر فروشی ها متوجه تنوع زیاد آن خواهید شد. چیز برگر هم مانند خود همبرگر با ایجاد تغییراتی کوچک می تواند متنوع باشد. چیز برگر با ژامبون، چیز برگر مرغ و برگر پنیر تنوری از این قبیل هستند. همۀ این برگرها در اصل به یک شکل تهیه می شوند. اما آنچه باعث تنوع شان می شود مواد دیگری است که به آن افزوده شده اند.

در تهیۀ برگر پنیر تنوری از یک نان گرد، یک قرص همبرگر، چند ورقۀ پنیر چدار و سبزیجات مختلف استفاده می شود. هرچند ممکن است برخی ها بنا به ذائقۀ خود از پنیرهای متفاوتی به این منظور استفاده کنند. پنیرهایی مثل گودا، موزارلا، پنیر پیتزا و تنوری هم در تهیۀ آن به کار می فرایند. علاوه بر این، در تهیۀ برگر پنیر تنوری می توان نوع گوشت را نیز تغییر داد. همۀ این ها بستگی به ذائقۀ شما دارد.

درست کردن برگر پنیر تنوری

فرایند پخت و افزودنی های برگر منجر به ایجاد تنوع در آن می شوند. چیز برگر یا برگر پنیری از افزودن میزانی پنیر چدار در فرایند تهیۀ ساندویچ پدید می آید. اگر گوشت این ساندویچ به جای تابه روی آتش گریل شود، اصطلاحاً برگر پنیر تنوری خواهیم داشت. این ساندویچ در منوی بیشتر فست فودها دیده می شود. طعم دلپذیر و مقوی بودن این ساندویچ باعث محبوبیت زیاد آن شده است. اما بسیاری از ما ترجیح می دهیم ساندویچ مان را در خانه تهیه کنیم. در این مقاله با طرز تهیه برگر پنیر تنوری آشنا می شویم.

دستور پخت برگر پنیر تنوری

همبرگرها به سه طریق پخت می شوند. کباب کردن روی آتش، قرار دادن آن در فر و سرخ کردن در روغن. هر یک از این روش ها، طعم متفاوتی به همبرگر می دهند. به نوع کبابی برگرها، برگر تنوری یا گریل گفته می شود. همبرگر تنوری بیش از سایر انواع آن طرفدار دارد و با بیشتر سلیقه ها سازگار است.

مواد اولیه برگر پنیر تنوری

مواد اولیه برای تهیۀ این نوع برگر شامل موارد زیر هستند:

  • گوشت چرخ شده: 500 گرم
  • پیاز میانه: 3 عدد
  • سیر: 5 حبه
  • قارچ: 250 گرم
  • پنیر چدار ورقه ای: به میزان لازم
  • ادویۀ مخصوص برگر: به میزان لازم
  • آبلیمو: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • نان همبرگر: 5 عدد
  • کاهو: به میزان دلخواه
  • گوجه: به میزان دلخواه

این میزان به منظور تهیۀ ساندویچ برای 5 نفر کافیست. می توانید نسبت آن را به اندازۀ تعدادی که می خواهید تغییر دهید.

مراحل تهیه برگر پنیر تنوری در خانه

  1. ابتدا گوشت چرخ شده را همراه با ادویه، نمک و فلفل، پیاز و سیر رنده شده به خوبی ورز دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد برگر کاملاً یکدست شود.
  2. گوشت ورز داده شده را به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید. بعد از آن، گوشت را به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید. هر یک از قسمت ها را به شکل گلوله درآورید.
  3. با کف دست، گلوله ها را صاف کنید. برای صاف کردن مواد برگر لازم است قطر نان هایتان را بدانید. بهترین حالت برای برگر، ضخامت یک سانتی متر و قطری حدود 12 سانتی متر است. مجدداً برگرهای قالب گیری شده را درون یخچال بگذارید.
  4. توری کباب پز یا گریل را روی آتش بگذارید. اجازه دهید حسابی داغ شوند. برگرها را از یخچال بیرون آورده و روی توری کباب پز و بر روی شعلۀ مستقیم آتش قرار دهید. هنگام پختن همبرگرها، توری را مرتباً پشت و رو کنید تا حرارت آتش به همه جای آن منتقل شود. زمان پخت برگرها چیزی حدود 10 دقیقه است.
  5. در مدتی که برگرها می پزند قارچ ها را از پهنا برش دهید. قارچ ها را با آبلیمو، نمک و فلفل در تابه تفت دهید. استفاده از آبلیمو برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ هاست. می توانید آبلیمو را بنا به ذائقۀ خود از آن حذف کنید.
  6. در یک دقیقۀ آخر پخت برگرها، ورقه های پنیر چدار را روی آن ها قرار دهید. برگرها را روی حرارت ملایم تری بگذارید تا پنیر روی آن به آرامی آب شود.
  7. در سرانجام، نان ها برگر را از وسط برش دهید. کف آن را با سس دلخواه بپوشانید. پیازهای حلقه شده را همراه با خیارشور، کاهو و گوجه داخل آن بگذارید. قرص های برگر پنیر تنوری را روی سبزیجات قرار داده و قارچ ها را روی آن ها بچینید. لایۀ دیگر نان را روی ساندویچ گذاشته و از چیزبرگر خانگی خود لذت ببرید!

جمع بندی

  • یکی از مهم ترین ترکیبات مؤثر در طعم برگر، ادویۀ آن است. ادویه ای که در تهیۀ برگر استفاده می شود ممکن است یک ترکیب دست ساز یا ادویۀ آماده باشد.
  • ادویۀ برگر را می توانید به صورت آماده از عطاری ها تهیه کنید.
  • برای تهیۀ برگر لازم است نسبت گوشت به چربی آن را در نظر داشته باشید. بهترین نسبت گوشت به چربی، نسبت 80 به 20 است. برای تهیۀ برگر از گوشت خیلی خشک یا خیلی چرب استفاده نکنید.
  • همبرگر را روی حرارت نه چندان زیاد پخت کنید. قرار دادن برگر روی حرارت زیاد باعث خام ماندن مغز آن خواهد شد. همچنین احتمال سوختن سطح را نیز به همراه دارد.
  • برای تهیۀ برگر می توانید از گوشت مخلوط گوساله و گوسفند استفاده کنید. این مورد باعث می شود که طعم و ظاهر برگر بسیار متفاوت و شاید لذیذتر شود.
  • به منظور پخت بهتر و ظاهر زیباتر برگر می توانید وسط قرص ها را پیش از پختن گود کنید.
  • از ریختن پنیر زیاد روی برگرها خودداری کنید.
  • آب پیاز رنده شده را با مواد گوشتی مخلوط نکنید.
  • برگرها را حین پخت فشار ندهید.
منبع: اسنپ مارکت

به "برگر پنیر تنوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگر پنیر تنوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید