تداوم درگیری ها در شمال اتیوپی، حملات راکتی به شهربحردار

به گزارش وبلاگ بارسلونا، درگیری ها در شمال اتیوپی همچنان ادامه دارد و در این میان نیروهای ضد دولت أبی احمد، شهر بحردار را آماج حملات راکتی خود دادند.

تداوم درگیری ها در شمال اتیوپی، حملات راکتی به شهربحردار

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا، پایگاه خبری- تحلیلی رای الیوم با اشاره به درگیری ها در شمال اتیوپی بیان نمود که بر اثر این درگیری ها طی دو هفته گذشته صدها نفر کشته شده اند و 33 هزار نفر به سودان فرار کرده اند.

این رسانه نوشت: شک و تردید زیادی درباره توان أبی احمد نخست وزیر اتیوپی که کم سن ترین رهبر آفریقایی و برنده جایزه صلح نوبل در سال گذشته میلادی است، برای حفظ کشور دچار شکاف و دو دستگی شده اتیوپی ایجاد کرده است.

رای الیوم به نقل از منابع دولتی در تیگرای اتیوپی بیان نمود که نیروهای جبهه مردمی آزادی بخش تیگرای ساعت یک بامداد شب گذشته شهر بحردار را هدف حملات راکتی قرار دادند.

این منابع بیان نمودند که این حملات خساراتی به دنبال نداشته است.

رای الیوم از اعزام نیروهای کمکی از سوی منطقه امهره به تیگرای در حمایت از نیروهای دولتی خبر داد.

این رسانه عرب زبان گزارش داد: اتیوپی با 115 میلیون نفر دومین کشور از حیث جمعیتی به شمار می رود. این کشور از اتحاد 10 اقلیم که گروههای نژادی جداگانه آنرا اداره می کنند، تشکیل شده است. دولت مرکزی در جنگ کنونی با منطقه ای که بیشترین توان تسلیحاتی را دارد، در حال جنگ است.

گفتنی است که از 4 نوامبر 2020 برابر با 14 آبانماه جاری، آبی احمد نخست وزیر اتیوپی دستور حملات هوایی و زمینی به ایالت تیگرای را به دلیل سرپیچی رهبران این ایالت از اقتدار خود، صادر کرد.

شعله ور شدن جنگ در تیگرای می تواند گشایش اقتصادی اخیر در اتیوپی را به خطر بیندازد و اختلافات قومی را در دومین کشور پرجمعیت آفریقا دامن بزند و شهرت آبی احمد 44 ساله را که نوبل صلح را برای پیشبرد صلح با اریتره به دست آورد، لکه دار کند. جبهه آزادی بخش تیگرای که در این ایالت پنج میلیون نفری قدرت را در دست دارد، اریتره را متهم کرد که برای مقابله با آنها تانک و نظامیان خود را به مرز اعزام کرده است. نیروهای نظامی تیگرای طی روزهای گذشته به سوی اریتره چند موشک شلیک کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تداوم درگیری ها در شمال اتیوپی، حملات راکتی به شهربحردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم درگیری ها در شمال اتیوپی، حملات راکتی به شهربحردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید