حاجی میرزایی: در مدرسه بنیان های تمدن استقرار پیدا می نماید

به گزارش وبلاگ بارسلونا، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان نمود رکن مهم توانمندسازی، سلامت و شادابی و نشاط جامعه در یک ترکیب ارزشمند نهفته است که می تواند برای جامعه ارمغان خوبی داشته باشد.

حاجی میرزایی: در مدرسه بنیان های تمدن استقرار پیدا می نماید

محسن حاجی میرزایی در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان که صبح امروز 26 اردیبهشت ماه برگزار گردید با بیان اینکه ما سوگوار بچه ها شهید افغانستانی و داغدار غزه هستیم اظهار کرد: این رویدادها نشان می دهد که دنیای امروز با تمام پیشرفت ها هنوز قادر نیست انسانیت را گسترش دهد و قادر نیست صلح و آرامش را به مردم هدیه کند امیدوارم آینده این سرزمین سرشار از امید، موفقیت، صلح و آرامش باشد.

وی اضافه نمود: رویداد کوچ رویداد بسیار مهمی است رکن مهم توانمندسازی، سلامت و شادابی و نشاط جامعه در یک ترکیب ارزشمند نهفته است که می تواند برای جامعه ارمغان خوبی داشته باشد. طرح کوچ، نقطه آغازی بر مجموعه طرح هایی است که می تواند در تربیت نسلی سالم و بانشاط به کار گرفته گردد.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: اصل تخصصی شدن و تقسیم کار باعث شد که نقش ها از همدیگر متفاوت شوند. این تفکیک و تمایز تا زمانی که یک درک روشنی از این واقعیت شکل بگیرد که همه نقش آفرینان یک صحنه هستیم و ذیل یک سناریو نقش آفرینی می کنیم کارآمد نخواهد بود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه این امر بسیار سنجیده است که همه نقش ها در متن یک داستان تعریف می شوند اظهار کرد: کارگردان هستی همچنان جلوه گری می نماید؛ قواعدی حاکم است که شیرازه ها از هم نمی پاشد بین آسمان و زمین، بین گیاهان و جانوران و بین انسان ها یک پیوند برقرار است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: رمز گشایی از ناکامی های توسعه در ایران حاکی از آن است که ما رشدهایی در امور تجزیه یافته داشته ایم اما برای اینکه این موارد در متن یک داستان ترکیب شوند با کاستی همراه هستیم. ما توانسته ایم آب، برق، جاده و نیروگاه را بسط دهیم اما آنجا که همه در خدمت فقرزدایی، هویت یابی، فرهنگ سازی و تمدن پردازی قرار می گیرد با کاستی هایی روبه رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه به میزانی که قادر باشیم نقش آفرینان یک نمایش و پیگیری کننده یک هدف باشیم به موفقیت هایی دست می یابیم اعلام کرد: از وزارت بهداشت خواسته شده است نسل سالمی را تربیت کند. وزارت ورزش میخواهد شور و هیجان نسل نو را سامان دهد و آموزش و پرورش نیز به دنبال تربیت افراد شایسته است.

حاجی میرزایی افزود که 3 فصل مشترک بین این 3 نهاد وجود دارد؛ مدرسه به تنهایی متعلق به آموزش و پرورش نیست، بلکه مدرسه کانون زندگی و کانون تحولات آینده است. مدرسه عرصه پیشرفت و سازندگی است و در مدرسه شخصیت ساخته می گردد و بنیان های تمدن استقرار پیدا می نماید.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید و ضمن تقدیر از افرادی که در این پروژه همکاری داشتند از کتاب طرح تحولی کنترل وزرن و چاقی دانش آموزان رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "حاجی میرزایی: در مدرسه بنیان های تمدن استقرار پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: در مدرسه بنیان های تمدن استقرار پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید