واکنش مدیر کانون پرورش به ماجرای واگذاری کتابخانه هایش

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با انتشار پیامی از همه علاقه مندان به کانون و حامیان این مجموعه فرهنگی قدردانی کرد و از ادامه پیگیری ها جهت منتفی شدن این پیشنهاد اطلاع داد.

واکنش مدیر کانون پرورش به ماجرای واگذاری کتابخانه هایش

به گزارش ایسنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، حامد علامتی با انتشار پیامی خطاب به یاران، همکاران عزیز و پرکوشش، مربیان ارجمند مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه های کانون، والدین گرانقدر و همه دوستداران این درخت پرثمر و ارزشمند، تاکید نمود: در روز های اخیر انتشار خبری مبنی بر گردش کار یک پیشنهاد اداری باعث نگرانی علاقمندان به کانون عزیز شد. ضروری است به همه علاقمندان به کانون اطمینان بدهم که طرح و پیشنهاد این موضوع، با ضعف آنالیز های دقیق و کارشناسی همراه بوده است و در حال پیگیری جهت منتفی شدن این پیشنهاد هستیم.

در روز های گذشته انتشار خبری در پایگاه خبری دفتر هیات دولت مبنی بر درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز واگذاری کتاب خانه های کانون به نهاد کتاب خانه های عمومی کشور واکنش های فراوان بسیاری از چهره های شاخص عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان کشور را برانگیخت و آنان با بیان دیدگاه های خود در رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی از استقلال کانون دفاع کردند.

علامتی از همه علاقه مندان به کانون، نویسندگان، تصویرگران، مربیان، همکاران و فعالان فرهنگی که خودجوش و دغدغه مند در حمایت از کانون به میدان آمدند، قدردانی کرد و گفت: قدر و عظمت علاقه مندان کانون را می دانیم و آن را پاس می داریم و به یاری خدا و حمایت کادر، مربیان، نخبگان و تولیدنمایندگان آثار فرهنگی هنری و والدین عزیز برای اعتلای کانون، به صورت شبانه روزی کوشش خواهیم کرد.

او در این زمینه با بیان این که مدیرعامل و دیگر مدیران کانون، بچه ها این مجموعه هستند و خاطرات نسل های مختلف در کتابخانه های کانون رقم خورده است توضیح داد: آشیانه مرغک کانون، کتابخانه های کانون است و پرنده، هرگز از آشیانه جدا نخواهد شد.

مدیرعامل کانون در ادامه با اشاره به یکی از اهداف طرح واگذاری مبنی بر زیان ده بودن کانون، اعلام کرد: بی تردید همه سیاستگذاران، برنامه ریزان و متولیان فرهنگی نیز اذعان دارند که نگاه سودآور و زیان ده به مقوله کار تربیتی و فرهنگی اساسا دیدگاه خردمندانه ای نیست. سودآوری یک مرکز فرهنگی تربیتی نظیر کتابخانه، هیچ وقت قابل میزان گیری با معیار ها و زاویه دید بازرگانی نیست. برای کار فرهنگی و کتابخانه باید هزینه کرد و سوددهی آن، خودش را در ارتقای نسل آینده نشان خواهد داد.

علامتی وظیفه همه نهاد های مسئول در حمایت از کانون را یادآور شد و گفت: این نهاد ها باید از کانون و کتابخانه های این مجموعه، به عنوان مرکز خبرگی فعالیت های مرتبط با تربیت بچه ها و نوجوانان و بخشی اساسی از هویت و ماموریت کانون حمایت نمایند.

او با تاکید بر این که کتاب خانه های کانون تقویت خواهند شد در عین حال اضافه نمود: ما در کانون از همه ظرفیت نهاد های مسئول در این زمینه یاری خواهیم گرفت و سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه گذاری فرهنگی تربیتی برای نسل آینده انقلاب خواهد بود و به این ترتیب با همراهی و حمایت وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان خدوم و بزرگوار، امید آن می رود در دولت محبوب و مردمی سیزدهم مراکز فرهنگی هنری کانون بتواند چتر خدمات ارزشمند و بی بدیل خود را بر سراسر ایران اسلامی عزیز و بچه ها این مرز و بوم بگستراند.

مدیرعامل کانون در خاتمه تاکید نمود: با لطف و عنایت الهی و همراهی علاقه مندان به کانون، نویسندگان، تصویرگران، مربیان، همکاران و فعالان فرهنگی و مسئولان، رشد و تعالی روز افزون کانون را پیگیری خواهیم کرد و به فردا و آینده سازان ایران اسلامی سلام خواهیم کرد.

کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در حال حاضر دارای 1033 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار روستایی و شهری و پستی است که خدمات آن در بسیاری از شهر ها و روستا ها به بچه ها و نوجوانان ایرانی ارایه می گردد.

دامنه فعالیت های کانون فراتر از مراکز فرهنگی و هنری است و تولیدات کانون در حوزه های فیلم، کتاب، تئاتر، تفریح های سازنده و بازی های رایانه ای و موسیقی از جمله شاخص ترین دستاورد های داخلی و بین المللی این مجموعه با 57 سال فعالیت به شمار می رود.

منبع: فرارو

به "واکنش مدیر کانون پرورش به ماجرای واگذاری کتابخانه هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مدیر کانون پرورش به ماجرای واگذاری کتابخانه هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید