معاون نخست وزیر روسیه: روابط روسیه و ونزوئلا به سطح جدیدی رسیده است

به گزارش وبلاگ بارسلونا، معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا باعث تقویت روابط روسیه و ونزوئلا شده است.

معاون نخست وزیر روسیه: روابط روسیه و ونزوئلا به سطح جدیدی رسیده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا به نقل از ریانووستی، یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه در یک نشست خبری گفت در بحبوحه تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، روابط مسکو-کاراکاس به سطح جدیدی رسیده است.

یوری بوریسوف که برای مصاحبه با مقامات ونزوئلایی به کاراکاس سفر نموده است، در جمع وبلاگ بارسلونا گفت: مصاحبههای ماه گذشته رئیس جمهور پوتین و رئیس جمهور مادورو در مسکو باعث شد تا شرایط برای تقویت تعاملات سازنده بین دو کشور روسیه و ونزوئلا که شریک و متحد راهبردی یکدیگر هستند، در زمینه های مختلف فراهم گردد. در واقع سفر رئیس جمهور مادورو به روسیه، نشانه ای برای جامعه بین المللی بود.

این مقام ارشد دولت روسیه اضافه نمود: من بر این باورم که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا این فرصت را برای ما فراهم آورده است که همکاری های خود را بر بستر تازه ای بنا کنیم.

حدود هشت ماه قبل خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا به تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند. از آن موقع آمریکا و متحدانش که گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اند، فشارهای خود بر دولت نیکلاس مادورو را شدت بخشیده اند تا وی را مجبور به کناره گیری از قدرت به نفع گوایدو نمایند.

در حالی که مذاکرات بین دولت نیکلاس مادورو و مخالفانش برای کاهش تنش های سیاسی در این کشور همچنان در جریان است، آمریکا سعی دارد با اعمال تحریم های جدید علیه دولت قانونی ونزوئلا و همچنین متهم کردن آن به فساد اقتصادی، موقعیت گروههای تحت حمایت خود را در مذاکرات بهبود بخشد.

در این میان مقامات روسیه با وجود مخالفت های آمریکا، بر حمایت خود از دولت قانونی ونزوئلا و مقابله با تحریم های غیرقانونی واشنگتن علیه ونزوئلا تأکید نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "معاون نخست وزیر روسیه: روابط روسیه و ونزوئلا به سطح جدیدی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون نخست وزیر روسیه: روابط روسیه و ونزوئلا به سطح جدیدی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید