چطور تمیزکننده ها خانگی عالی برای اجاق گاز درست کنیم؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، اجاق گاز یکی از وسایلی است که به طور مداوم در خانه مورد استفاده قرار می گیرد و این طبیعی است که حسابی کثیف گردد. همه تمیزنماینده های شیمیایی در تمیز کردن اجاق گاز کثیف و چرب عالی عمل نمی نمایند! بنابراین باید آستین هایتان را بالا بزنید و خودتان یک تمیزنماینده خانگی معجزه آسا برای اجاق گاز درست کنید. حتما شما هم قبول دارید که تماشا اجاق گاز تمیز یکی از برترین حس هاست. البته نمی توانیم این موضوع را انکار کنیم که تمیز کردن اجاق گاز کار آسانی نیست و به همین علت مدام انجام آن را به تعویق میندازیم که این موضوع می تواند باعث سخت تر شدن این فرآیند گردد. در مقاله امروز در بخش سبک زندگی قرار است شما را با چند تمیزنماینده طبیعی معرکه برای اجاق گاز آشنا کنیم. تا سرانجام این مقاله از خبرنگاران مگ در کنار ما باشید.

چطور تمیزکننده ها خانگی عالی برای اجاق گاز درست کنیم؟

چطور اجاق گاز را تمیز کنیم؟

حتما اجاق گازتان را به محض اینکه کثیف می گردد تمیز کنید تا سر تمیز کردن آن خسته نشوید. در ادامه روش تمیز کردن لکه های معمولی و لکه های قدیمی روی اجاق گاز را آورده ایم. خوشبختانه تمیزنماینده های بی خطر، دوستدار طبیعت و از همه مهم تر اثربخش زیادی برای اجاق گاز وجود دارند که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

تمیزنماینده های اجاق گاز برای لکه های معمولی

اگر اجاق گازتان خیلی کثیف نیست، تمیز کردن آن نباید خیلی وقتتان را بگیرد. برترین و ساده ترین روش ها بدون احتیاج به سابیدن در ادامه آورده شده اند.

1. بخار برای تمیز کردن اجاق گاز

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که چطور می توان اجاق گاز را با استفاده از بخار تمیز کرد و آیا اجاق گاز واقعا با بخار تمیز می گردد؟ جواب این سوال مثبت است. تمام کاری که باید بکنید این است که آب نصف یک عدد لیموترش را بگیرید و آن را داخل یک ظرف مقاوم به حرارت بریزید. میزان مناسبی آب هم داخل ظرف بریزید. ظرف را روی حرارت قرار دهید و تا زمانی که آب آغاز به جوشیدن کند صبر کند. بخار به وجود آمده با کل سطح اجاق گاز تماس پیدا می نماید. زمانی که آب به طور کامل جوشید، زیر حرارت را خاموش نموده و صبر کنید تا آب همان طور که روی اجاق گاز است خنک گردد. سپس یک کاسه دیگر بردارید و مایع ظرف شویی و آب را در آن با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک تکه پارچه تمیز اجاق گاز را با ترکیب به دست آمده تمیز کنید. در انتها به جامانده مواد تمیزنماینده را با یک تکه پارچه دیگر تمیز کنید و از اجاق گاز براق و تمیز خود لذت ببرید.

2. ترکیب آب و سرکه

اغلب می توان لکه های معمولی را با مخلوط آب و سرکه تمیز کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که میزان مناسبی از آب و سرکه را با هم مخلوط نموده و یک تکه پارچه را در مخلوط به دست آمده غوطه ور کنید. سپس با استفاده از پارچه اجاق گاز را تمیز کنید. اگر لکه ها سمج هستند، از یک اسفنج یاری بگیرید. در انتها گاز را با یک دستمال مرطوب تمیز نموده و آن را با حوله کاغذی آشپزخانه یا یک تکه پارچه ی تمیز خشک کنید.

تمیزنماینده های اجاق گاز برای لکه های قدیمی

خیلی خوب می دانید که تمیز کردن لکه های قدیمی کار آسانی نیست؛ به ویژه اگر این لکه ها چرب باشند. اگر از روش ها و تمیزنماینده های مناسب برای از بین بردن لکه های قدیمی استفاده نکنید، هر چقدر هم که اجاق گاز را بسابید نتیجه ای نخواهید گرفت. خوشبختانه راهکارهای عالی برای مبارزه با لکه های قدیمی موجود روی اجاق گاز وجود دارد که در ادامه به برترین آن ها اشاره نموده ایم. استفاده از این روش ها وقت و انرژی شما را حفظ می نمایند. پس از امتحان کردن آن ها غفلت نکنید.

1. جوش شیرین، مایع ظرفشویی و آب

برای درست کردن این مخلوط عالی اول از همه یک کاسه بردارید و در آن نصف فنجان آب، یک چهارم لیوان جوش شیرین و یک تا دو قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید. بعد از اینکه مواد را خوب با هم مخلوط کردید، ترکیب را روی لکه ها بریزید. اجازه دهید ترکیب برای چند دقیقه روی لکه ها بماند. ضروری است بدانید که این مخلوط کثیفی ها و لکه ها را حل می نماید. سپس اجاق گاز را با یک اسفنج نم دار تمیز کنید. در انتها با یک دستمال خیس گاز را تمیز کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک گردد یا با یک دستمال خشک روی آن بکشید.

2. جوش شیرین، مایع ظرف شویی و سرکه

جوش شیرین، مایع ظرف شویی و سرکه را با هم ترکیب کنید. برای این کار نصف لیوان مایع ظرف شویی، نصف لیوان سرکه و پنج تا 10 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. مخلوط را درون یک ظرف بریزید و ظرف را روی اجاق گاز قرار دهید تا آغاز به گرم شدن کند. زمانی که مخلوط داغ شد، ترکیب به دست آمده را روی اجاق گاز بریزید و اجازه دهید طی شب روی اجاق گاز بماند. روز بعد اجاق گاز را با آب گرم و یک تکه دستمال تمیز نموده و در انتها اجاق گاز را خشک کنید. این محلول برای تمیز کردن ماشین ظرف شویی، اتو و دستگاه قهوه ساز هم عالی عمل می نماید.

3. جوش شیرین، نمک و آب داغ

یک واحد جوش شیرین را با یک واحد آب ترکیب نموده و دو قاشق چای خوری نمک به مواد اضافه کنید. مخلوط را روی بخش هایی که لکه دارند قرار دهید و اجازه دهید حدود 5 تا 12 دقیقه روی اجاق گاز بماند. سپس اجاق گاز را با استفاده از یک اسفنج یا برس تمیز کنید. گاز را با آب تمیز نموده و آن را با حوله کاغذی یا یک تکه پارچه تمیز کنید.

کلام انتهای

تمیز کردن اجاق گاز یکی از دغدغه های اصلی خانم های خانه دار به شمار می رود. دلیل این موضوع این است که لکه های چرب زمانی که برای مدتی بمانند، تمیز کردنشان حسابی سخت می گردد. اما جای نگرانی نیست. در مقاله ای که امروز در وبلاگ بارسلونا مگ در اختیارتان قرار دادیم، چند تمیزنماینده طبیعی عالی برای اجاق گاز را معرفی کردیم و نحوه استفاده از آن ها را هم به شما گفتیم. شما برای تمیز کردن لکه های قدیمی روی اجاق گاز چه روش ها و تمیزنماینده های طبیعی را سراغ دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

منبع: tree house

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور تمیزکننده ها خانگی عالی برای اجاق گاز درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تمیزکننده ها خانگی عالی برای اجاق گاز درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید